Jump to content
Mathias

Kyrkö mosse genom min sökare

Recommended Posts

Blev en tur till Kyrkö mosse utanför Ryd igår. Tog med mig 2st mellanformatskameror laddade med varsin svartvit rulle a 12 bilder.

Här följer några av de 24 bilderna jag kom hem med  :)

1.

post-936-0-07038000-1473100467_thumb.jpg

2.

post-936-0-54552400-1473100483_thumb.jpg

3.

post-936-0-22483400-1473100500_thumb.jpg

4.

post-936-0-86648600-1473100515_thumb.jpg

5.

post-936-0-32586000-1473100532_thumb.jpg

6.

post-936-0-06339600-1473100547_thumb.jpg

7.

post-936-0-74498600-1473100561_thumb.jpg

8.

post-936-0-86851300-1473100578_thumb.jpg

Så snygga bilder allihop  :wub:  Så impad av alla dina bilder med dessa gamla kameror. Fantastiska skärpa och fin svärta. Det blir ett annat djup i bilderna med analog kamera. Kyrkogården och bilderna tillsammans blir en finstämd och harmonisk resa i tiden :)

Verkligen fina bilder, bra jobbat Mathias!  :thumbsup:  :thumbsup:   Även om film är film så kan jag tänka mig att själva mellanformatet bidrar med en del till upplevelsen i bilderna.... :)

Snyggt jobbat Mathias :thumbsup: :thumbsup:

Ser att förfallet fortskrider. Tror du det är "lönt" att lägga ett återbesök där. Vi var ju där 2012 om jag inte minns fel :)

Snyggt jobbat Mathias :thumbsup: :thumbsup:

Ser att förfallet fortskrider. Tror du det är "lönt" att lägga ett återbesök där. Vi var ju där 2012 om jag inte minns fel :)

Det har ju inte direkt kommit dit något nytt :P så jag vet inte om det är värt att köra många mil bara för det. Jag har ju inte så långt dit så då blir det genast en annan sak. Det finns fortfarande massor av detaljer att fota och ett perfekt ställe att plåta HDR, så det går ju alltid att slå ihjäl några timmar där :)

Det har ju inte direkt kommit dit något nytt :P så jag vet inte om det är värt att köra många mil bara för det. Jag har ju inte så långt dit så då blir det genast en annan sak. Det finns fortfarande massor av detaljer att fota och ett perfekt ställe att plåta HDR, så det går ju alltid att slå ihjäl några timmar där :)

Hehe, det tror inte jag heller. Men på en av dina bilder på FB så hade den bilden jag gjorde en sepia av tappat sitt ena öga vill jag minnas :(

Som du säger så finns där säkert mycket detaljer. Man borde kanske ändå trots allt ta sig en titt en dag. Hela hösten ligger ju bara och väntar och det brukar ju vara hyfsat väder fram till slutet av oktober.

Får se om jag hinner med det under hösten eller om det får vänta ett tag till :)

Hehe, det tror inte jag heller. Men på en av dina bilder på FB så hade den bilden jag gjorde en sepia av tappat sitt ena öga vill jag minnas :(

Som du säger så finns där säkert mycket detaljer. Man borde kanske ändå trots allt ta sig en titt en dag. Hela hösten ligger ju bara och väntar och det brukar ju vara hyfsat väder fram till slutet av oktober.

Får se om jag hinner med det under hösten eller om det får vänta ett tag till :)

Du får hojta till om du ska dit så kan du få lite sällskap :)