Jump to content
Tedh

Ett gäng från semester 1

Recommended Posts

Suck.... och så var semestern slut  :y1:

Men en hel del fotande har det blivit :)

1.

Blå planeten ett akvarium av den större modellen som helt klart är värd ett besök

Men undvik högsäsong alldeles för mycket folk för att kunna fota

DSC_5013.jpg

2.

Misstänker att det var en släkting till den här firren jag åt till lunch

Han stirrade konstigt på mig hela tiden

DSC_5016.jpg

3.

Och inte helt oväntat blev det en vända till Gotland också

DSC_5040.jpg

4.

Ida och Andrea kollar utsikten från Hoburgens fyr

DSC_5071.jpg

5.

Fotografus skåningus en art som inte riktigt hör hemma bland kalkstensklippor och får

men arten är fortfarande ganska ovanlig så den får ses som tämligen harmlös trots en stor aptit men Gotlands fårbestånd 

är så pass stabilt att det klara lite svinn. 

Värre är det med Stockholmus suputus viken fullständigt invaderar på sommaren och kastar sig skrikande och vrålande över 

alla alkoholhaltiga drycker dom kan hitta och det som inte dricks upp häller dom ut i närmaste vask.

DSC_5084.jpg

6.

Väldigt revirhävdande men det går att komma ganska nära om man närmar sig sakta och pratar lugnt.

Man kan alltid försöka locka honom till sig med div Nikonutrustning fungerar i de flesta fallen  men undvik Canon det gör honom bara mer aggressiv.

DSC_5118.jpg

7.

Och här har han fått syn på ett villebråd troligen ett inte ont anande får OBS! stör ej honom i det här läget kan vara livsfarligt

DSC_5120.jpg

8.

DSC_5094.jpg

9.

Tre ödekyrkor blev besökta denna står i Bara

DSC_5159.jpg

10.

DSC_5246.jpg

Fortsättning nästa tråd

Den där Fotografus skåningus ser ut att vara en riktigt trevlig art. Finns det fler av dom månne??

För övrigt var det härliga semesterbilder, både från Gotland och övriga ställe. Den där filuren i bild två ser riktigt cooll ut och bilden är skitbra i mina ögon :thumbsup: :thumbsup:

Den där Fotografus skåningus ser ut att vara en riktigt trevlig art. Finns det fler av dom månne??

För övrigt var det härliga semesterbilder, både från Gotland och övriga ställe. Den där filuren i bild två ser riktigt cooll ut och bilden är skitbra i mina ögon :thumbsup: :thumbsup:

Tack :)

Jadå dom är ganska vanliga i hela kullabygden faktiskt ett säkert kort för att få syn på en är att sätta upp ett pass på kullaberg det kommer garanterat att ge utdelning

Jadå dom är ganska vanliga i hela kullabygden faktiskt ett säkert kort för att få syn på en är att sätta upp ett pass på kullaberg det kommer garanterat att ge utdelning

Aha....man borde kanske försöka sig på det redan ikväll. Jag är väldigt intresserad av att se dom igen ;)

Aha....man borde kanske försöka sig på det redan ikväll. Jag är väldigt intresserad av att se dom igen ;)

God jaktlycka :)

Också bra sugen men jag har fått order av Frugus tråkmånsus att inta ryggläge tidigt ikväll då det är åter till vardagen morgon :(

Tjusiga bilder från er semester, bild 10 sticker dock ut lite extra i denna tråd, kilar nu över till tråd 2... :)

God jaktlycka :)

Också bra sugen men jag har fått order av Frugus tråkmånsus att inta ryggläge tidigt ikväll då det är åter till vardagen morgon :(

Tack, är dock lite osäker på om jag kommer iväg. Får se om jag orkar efter maten då jag har jobbat hela dagen här hemma :)

Hehe, jag lägger mig när jag vill oavsett dag :D

Tack, är dock lite osäker på om jag kommer iväg. Får se om jag orkar efter maten då jag har jobbat hela dagen här hemma :)

Hehe, jag lägger mig när jag vill oavsett dag :D

Då kan kullaberg känna sig lugnt mao, Cope i matkoma lär inte ta sig upp från parkeringen ens :rotfl:

Då kan kullaberg känna sig lugnt mao, Cope i matkoma lär inte ta sig upp från parkeringen ens :rotfl:

:angry:

Du har nog rätt. Blir det nåt så får det bli Ransvik som ligger lättillgängligt  :)

Spændende motiver...noget af det kender jeg jo..men det andet med fotografen ...ja man kan vel gætte hvem det er ..synes de blev super fine  :)  :thumbsup:

En vacker och trevlig samling bilder från din semester. :thumbsup:  Ett bra sätt att lura fram skåningen är att rigga en engångsgrill full med korv men man får vara snabb för korvarna brukar slukas i en rasande fart. :D

Tack Himma 

Tvivlar inte på att korven fungerar frågan är om jag klarar av att bära med mig tillräckligt många bara  :D

Spændende motiver...noget af det kender jeg jo..men det andet med fotografen ...ja man kan vel gætte hvem det er ..synes de blev super fine  :)  :thumbsup:

Tack sanne :)

Trevliga bilder du visar upp Tedh! gillar också bild 10 :thumbsup: , hmm... visste inte att raukarna finns i byggsatser :confused0006::D

Tack Odie 

Det var nytt för i år säljs till turister då många vill ha en egen rauk med sig hem.

Byggsatsen finns i tre storlekar den lilla raukaren, mellan raukaren och couparen  :D

Jättefina bilder från semestern! Du borde ha semester lite oftare så du hinner använda din fina kamera!  :y15:  Nr 3 & 10 sticker ut i mängden, riktigt vackra. Den Blå Planeten ser ut som ett väldigt fint ställe, men förstår om där kan vara svårfotat, men du fick två finfina bilder därifrån i alla fall. Den där utbölingen har du fångat fint också! Han passar in rätt bra i omgivningen! Snygg pose i nr 7!

Jättefina bilder från semestern! Du borde ha semester lite oftare så du hinner använda din fina kamera!  :y15:  Nr 3 & 10 sticker ut i mängden, riktigt vackra. Den Blå Planeten ser ut som ett väldigt fint ställe, men förstår om där kan vara svårfotat, men du fick två finfina bilder därifrån i alla fall. Den där utbölingen har du fångat fint också! Han passar in rätt bra i omgivningen! Snygg pose i nr 7!

Tack Mona :)