Jump to content

Recommended Posts

Ha, jag sökte på fel art, sökte på kungsfågel... :D  :D

Men hur som helst hittar jag inte samma uppgifter som du Odie, jag måste söka på fel ställe och sätt... Fattar inte riktigt hur sidan funkar... Kanske måste man vara registrerad och inloggad för att få full info...?

Fyll i art 'kungs', du får upp olika förslag välj Kungsfiskare Alcedo atthis, välj period och geografi 'Södermanland'.

Det finns en guide som du kan starta på första sidan, och man behöver inte vara registrerad för att söka bara när man lämnar uppgifter det fina med artportalen är att den bygger på faktiska observationer. :)

Det bästa med myggor (om man nu skulle vilja hitta dem) är att jag inte behöver kolla i artportalen var de finns. De älskar mig och kommer självmant till mig...

Tjusiga foton igen odie på Kungsfiskaren! Blir mer och mer sugen!

Hur är ljusförhållandena där? Är där ljusinsläpp alls eller tar skogen det? 

De nya bilderna är ju också jättefina :) Vilken tur du har som har ett säkert ställe att åka till. Nästan så jag skulle kunna tänka mig att komma och hälsa på  :y15:  Synd att det är så långt...  :(

Det bästa med myggor (om man nu skulle vilja hitta dem) är att jag inte behöver kolla i artportalen var de finns. De älskar mig och kommer självmant till mig...

Jag behöver inte heller Artportalen för att hitta mygg  :ahh:  :D

Klart du ska åka dit! Hade jag bott så nära hade jag redan varit där  :D

Tack Martin! det är inte mörkt där men förmiddagen är bäst då har du medljus och på eftermiddagen motljus som lyser genom träden. :)

De nya bilderna är ju också jättefina :) Vilken tur du har som har ett säkert ställe att åka till. Nästan så jag skulle kunna tänka mig att komma och hälsa på  :y15:  Synd att det är så långt...  :(

Tack Mona! du är välkommen både jag och Conny kan guida om det behövs så vida vi inte jobbar. Det kan ju bli så att de inte visar sig och då har du kört i onödan men om den sätter sig på rätt ställe då har du fina bilder med hem ;)  :D