Jump to content

Recommended Posts

Var på favoritstället för att fotografera Kungsfiskare och det fanns tre stycken som flög omkring.

1. Och de poserade gärna.

DSC_5290_1024.jpg

2.

DSC_5317_1024.jpg

3.

DSC_5318_1024.jpg

4.

DSC_5375_1024.jpg

5.

DSC_5613_1024.jpg

6.

DSC_5621_1024.jpg

7. Denna hade dagens största fångst

DSC_5667_1024.jpg

8. Jag kände mig bevakad och såg då att denna hade mig under uppsikt. :D

DSC_5662_1024.jpg

Fantastiskt fint på en av de vackraste...  :wub:

Kissen kanske hoppades på att du fiskade & delade med dig? ;)

Attans så fina bilder på den lille juvelen.  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Tack Himma! Ja en liten juvel är den allt, och idag for det tre stycken kors och tvärs, tyvärr i för dåligt ljus för flygbilder :)

Fantastiskt fint på en av de vackraste...  :wub:

Kissen kanske hoppades på att du fiskade & delade med dig? ;)

Tack A-L ! Den är min favorit fågel alla gånger, katten var mycket intresserad av mig tills jag började att fota den då kila den iväg, :)

Alltså det här är ju så bra!! Jag är inte alls avis, nej då  :bleh:  Vilka närbilder! Super duper  :wub:  Alla är fina, men segern går till nr 7, den är riktigt vass. Tycker det var du som fick den största fångsten! Grattis :)

Super gode billeder især de første og bare skarpe..flot taget  :thumbsup:

Tack så mycket Sanne! kul att höra :)

Alltså det här är ju så bra!! Jag är inte alls avis, nej då  :bleh:  Vilka närbilder! Super duper  :wub:  Alla är fina, men segern går till nr 7, den är riktigt vass. Tycker det var du som fick den största fångsten! Grattis :)

Tack Mona! Ja denna gången blev det utdelning, du skall inte vara avis du kommer också hem med fina bilder titt som tätt, :)

Din J-vel vilka bilder Odie! Går inte att utnämna någon som favorit utan rätt och slätt riktigt bra rakt igenom! Nu blev jag avis och sugen på att gå på kungsfiskarjakt... :)

Skitfina bilder från början till slut :wub:  :wub: :wub:  :wub:  :wub:  

Det blir högsta betyg :star:  :star: :star:  :star:  :star:  

Inser att jag också måste åka dit och sätta mig en passande dag.

Är alla tagna i det liggande trädet eller har du varit uppe i svängen också ??

Väldigt vass serie på Kungen! Här har du verkligen fått utdelning :)

Favorit blir ettan tätt följt av nr sju!!

Tack Mathias! Alltid kul när det blir utdelning särskilt om man asar sig upp kl 4:00 :D 

Skitfina bilder från början till slut

Det blir högsta betyg

Inser att jag också måste åka dit och sätta mig en passande dag.

Är alla tagna i det liggande trädet eller har du varit uppe i svängen också ??

Tack Cope! för den höga poängen, jo alla bilderna är tagna i det liggande trädet, när de flög iväg så kollade jag i svängen och då satt där en men det var dålig skottvinkel så jag packade ihop.  :) 

Tack Cope! för den höga poängen, jo alla bilderna är tagna i det liggande trädet, när de flög iväg så kollade jag i svängen och då satt där en men det var dålig skottvinkel så jag packade ihop.  :)

Jag förstår. Och avståndet ökar ju en aning i svängen också :)

Jag tycker dock att du fick väldigt fina bakrunder trots att dom satt i det liggande trädet :thumbsup:  :thumbsup:

Tack Mona! Ja denna gången blev det utdelning, du skall inte vara avis du kommer också hem med fina bilder titt som tätt, :)

Tack, men någon Juvel har jag inte ännu, iaf ingen på nära håll. Vet inte riktigt var jag ska leta längre för där den synts till tidigare verkar den försvunnit. Tror fotograferna och skådarna och andra nyfikna har skrämt bort den :(

Tack, men någon Juvel har jag inte ännu, iaf ingen på nära håll. Vet inte riktigt var jag ska leta längre för där den synts till tidigare verkar den försvunnit. Tror fotograferna och skådarna och andra nyfikna har skrämt bort den :(

Du får gärna komma hit och låna våra kungsfiskare, de finns både i Vegeå och i Rönneå. :D

Du får gärna komma hit och låna våra kungsfiskare, de finns både i Vegeå och i Rönneå. :D

Tack! Någon gång kanske jag gör det, och då får ni guida :) 

Odie; Har du koll på om de är där hela dagarna så att säga eller om det är morgon som är bäst. Har fundering på att kanske sticka dit imorgonbitti eller söndag morgon, beror lite på andra hälften här hemma och vädret som ju förstås ser ut att avsluta min semester (helgen) på samma sätt som de första 10 dagarna (regn). Har inte heller skaffat något gömsle så då blir det att sjunka ihop i en hög i min camodräkt istället. Vi får väl se helt enkelt. 

Odie; Har du koll på om de är där hela dagarna så att säga eller om det är morgon som är bäst. Har fundering på att kanske sticka dit imorgonbitti eller söndag morgon, beror lite på andra hälften här hemma och vädret som ju förstås ser ut att avsluta min semester (helgen) på samma sätt som de första 10 dagarna (regn). Har inte heller skaffat något gömsle så då blir det att sjunka ihop i en hög i min camodräkt istället. Vi får väl se helt enkelt. 

De är där säkert hela dagarna, men de är nog mest aktiva på morgon kvisten nästan alla bilder har jag tagit på morgonen, ljuset kan vara ett problem då det kan bli skumt vid ån men genom att vara där på förmiddagen så ligger solen på från rätt håll.

Det finns nu fyra Kungsfiskare stationerade enl. artportalen, du behöver inte något gömsle och dessutom är det liten plats att ställa det på. Jag hade kamouflage kläder men det räcker med dämpade färger, jag har skickat en vägbeskrivning via PM tidigare till dig om jag inte minns fel annars hör av dig igen. Lycka till!! :thumbsup: :thumbsup:

Har kvar vägbeskrivningen och har kollat den flera gånger. Lätt beskrivit så lär inte missa den och jag har lagt den som kartnål i min lilla Foto-Google-map :)

Blev för kort tid idag, men siktar på nästa veckoslut. Det blir Skånes Djurpark imorgon istället med familjen på sista semesterdagen. 

Superfina bilder Odie, dom 4 första blir favoriter och är så pass lika i kvalitet så dom får dela första plats allihopa! :thumbsup:  :thumbsup:

Tack Jens! inte illa fyra första platser. :P:D

Var och kollade Kungsfiskaren igen, den var på plats när jag kom dit vid 18:00 tiden men flög iväg och kom tillbaka vid 19:45, vid 21:00 var de borta igen, jag såg minst 2 st men det skall tydligen finnas 4 st.

1.

DSC_5893_1024.jpg

2.

DSC_5867_1024.jpg

3.

DSC_5855_1024.jpg