Jump to content
Odie (Thomas)

Bilkyrkogården, Kyrkömosse

Recommended Posts

Jag stoppade och tog en bensträckare vid Kyrkömosse här är ett par bilder, det var alldeles tyst bara fågelsången hördes, riktigt stämningsfullt.

1.

DSC_3114_1024.jpg

2.

DSC_3116_1024.jpg

3.

DSC_3129_1024.jpg

4.

DSC_3123_4_5_tonemapped_1024.jpg

5.

DSC_3134_5_6_tonemapped_1024.jpg

Snyggt dokumenterat :thumbsup: Har själv inte lyckats hitta nån bilkyrkogård på säkert 25 år, blir lite avis på er som har en i någorlunda närhet...

Favoriter blir dom två HDR-bilderna, snyggt spakat! :)

Tjusigt Odie :thumbsup: :thumbsup:

Jag noterar att bilarna står parkerade på samma ställe som för 4 år sedan :)

Som du säger så finns där mycket att titta på och man borde kanske göra ett återbesök för att kolla in förändringarna :)

Tjusigt Odie :thumbsup: :thumbsup:

Jag noterar att bilarna står parkerade på samma ställe som för 4 år sedan :)

Som du säger så finns där mycket att titta på och man borde kanske göra ett återbesök för att kolla in förändringarna :)

Tack! Cope, jag tror att de är svåra att flytta :lol: i länken längre upp finns det info om fler skrotar bland annat en vid Norska gränsen med över 1000 bilar.

Grattis till en fin bildserie.

Tack lillepv! :)

Fin dokumentation på ett spännande ställe! Tror aldrig jag varit på en bilkyrkogård! Skulle gärna åka dit någon gång (forumträff...?) för att se alla "fina" bilar! 4 & 5 gillas lite extra :)

Tack Jens! Jag stannade inte länge det finns massor att titta på, :)  här på denna sidan finns en del tips om bilskrotar i Sverige kolla om det inte finns i din närhet eller i Norrland när du är där.

http://staffan.rahm.dinstudio.se/empty_166.html

Tack för länken Odie, den ska sparas och läsas lite mer noggrant, han bara ögna genom den lite kort i går så jag vet inte om det finns någon i min närhet men kan ju vara intressant läsning i alla fall! :)

Vet att vi hade en ett par mil utan för Burträsk där jag kommer ifrån för sisådär 25 år sen, men körde förbi för ett par år sen men den verkar vara utraderad nu tyvärr...

Fin dokumentation på ett spännande ställe! Tror aldrig jag varit på en bilkyrkogård! Skulle gärna åka dit någon gång (forumträff...?) för att se alla "fina" bilar! 4 & 5 gillas lite extra :)

Tack Mona! En träff går alltid att fixa, frågan är om det tar en hel eller halv dag, kanske behövs det en plats till att besöka. :)

Tack för länken Odie, den ska sparas och läsas lite mer noggrant, han bara ögna genom den lite kort i går så jag vet inte om det finns någon i min närhet men kan ju vara intressant läsning i alla fall! :)

Vet att vi hade en ett par mil utan för Burträsk där jag kommer ifrån för sisådär 25 år sen, men körde förbi för ett par år sen men den verkar vara utraderad nu tyvärr...

Tack Jens! Då får du hänga på husvagnen och dra till Småland, du kör förbi när du ska till Skåne/Kullaberg :D

Trevlig serie Odie!! Här finns verkligen mycket detaljer att fota!

Har en bild från en forumträff med Nikonforum framför bussen du fått med!

Kanske dags att besöka detta ställe igen då det inte ligger många mil från hemmet :)

Trevlig serie Odie!! Här finns verkligen mycket detaljer att fota!

Har en bild från en forumträff med Nikonforum framför bussen du fått med!

Kanske dags att besöka detta ställe igen då det inte ligger många mil från hemmet :)

Det var ett tag sedan vi var där. Som du säger så är det kanske snart dags igen :)

On 2016-06-30 at 11:51 AM, Odie (Thomas) sade:

Jag stoppade och tog en bensträckare vid Kyrkömosse här är ett par bilder, det var alldeles tyst bara fågelsången hördes, riktigt stämningsfullt.

1.

DSC_3114_1024.jpg

2.

DSC_3116_1024.jpg

3.

DSC_3129_1024.jpg

4.

DSC_3123_4_5_tonemapped_1024.jpg

5.

DSC_3134_5_6_tonemapped_1024.jpg

Vad har hänt här?

17 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Alla länkar till bilder på Photofrog (grodan) funkar inte längre  då grodan är nere tyvärr.:(

Vad synd!