Jump to content
lillepv

Temafotografering 15: Morgonstund.

Recommended Posts

Då jag vann tematävlingen nr 14 så har jag fått äran att starta ett nytt tema att fundera över! Ämnet jag valt är Morgonstund. Annars som vanligt fri tolkning och fritt val av redigering. Max 2 bilder per medlem, samt att bilden ska vara tagen under tävlingsperioden.

Tävlingen är öppen 20160413-20160501. Bilderna laddas upp i denna tråden.

Vinsten blir äran att starta ett nytt tema!

LYCKA TILL!!   :)

Eftersom ja-sidan vann en förkrossande seger i omröstningstråden angående Temafotograferingens var eller icke vara så kör vi genast igång en ny tävling.

Du går ut hårt! Morgonstund blir tufft, men nu KÖÖÖÖR vi  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Shit....jag sover ju dom flesta mornar så det blir tufft :D

Tolkningen är ju fri.

Tolkningen är ju fri.

Hehe, i värsta fall så får jag rigga upp på kvällen och ställa timern och ta en bild på en sovande Cope :)

Det blir ju en enkel uppgift för oss fågelskådare  :D

Jag är såå glad över att jag inte skådar fåglar ;):P

Hehe, i värsta fall så får jag rigga upp på kvällen och ställa timern och ta en bild på en sovande Cope :)

Jag är såå glad över att jag inte skådar fåglar ;):P

Du missar något Cope, tro mig  :) Varje gång jag står där i naturen och ser gryningsljuset sakta gå över till soluppgång som värmer trädtopparna, och de första fåglarna vaknar till liv (Jo det är sant, fågelskådare går upp före pippifåglarna) blir jag så himla lycklig  :dance1: Grejen med att gå upp så tidigt är att avstå från snorungar, hundägare, bilägare, mopedförare, BMX-cyklister, flygplan, motionärer, bär och svampplockare, tidningsbud, brevbärare...m.m  :D     

Spännande, jag är ju på vardagarna uppe relativt tidigt, men fotar väl inte allt för mycket just då. Men nu får jag tillfälle att tänka till lite.. :confused0006:  :)

Du missar något Cope, tro mig  :) Varje gång jag står där i naturen och ser gryningsljuset sakta gå över till soluppgång som värmer trädtopparna, och de första fåglarna vaknar till liv (Jo det är sant, fågelskådare går upp före pippifåglarna) blir jag så himla lycklig  :dance1: Grejen med att gå upp så tidigt är att avstå från snorungar, hundägare, bilägare, mopedförare, BMX-cyklister, flygplan, motionärer, bär och svampplockare, tidningsbud, brevbärare...m.m  :D     

Jo, det är sant. Jag missar ju gryningsljuset. Jag har en liten plan på att övernatta på Kullaberg någon gång för att vara på plats och vara färdigriggad tills dom första strålarna når min sensor :)

Fåglarna får däremot stå till sidan. Det är väl i princip bara Kungen som är värd att fastna på min sensor även om det ibland kan hamna någon annan modell :)

Så rätt du har!! Varje gång jag anstränger mig att komma upp före tuppen känner jag mig så himla nöjd och glad! Visst är det svårt att gå upp kl 03-04, men värt varenda ansträngning när man väl är på plats. Tyvärr händer det inte så ofta som jag önskade! 

Om jag lägger in första bilden så leder jag ju tävlingen en stund i alla fall. Det är inte mycket till bild men det stod en älg utmed vägen i morse men innan jag hade stannat, forcerat viltstängslet och fått upp kameran var den borta. Såg bara rumpan som skumpade iväg in i skogen.

post-1116-0-17575200-1461178372_thumb.jpg

Mörk i skuggorna och urfrätta högdagrar men vädret bådade gott.

Då står jag för bidrag nummer två. Tagen en morgon efter nattpasset. Inte mkt till bild detta heller men så blir det när sängen väntar :)

post-882-0-11078900-1461179601_thumb.jpg

Kom igen nu.....Ni har några dagar till på er. Det kan inte bara vara jag och Himma som tävlar mot varandra :)

Hur långt fram på dagen räknas som morgon?!!

Bra fråga! Tänkte samma sak, vi som är uppe före skammen, hur länge har vi på oss innan det börjar vara dag? 10.30 har jag andra rasten och känns inte som morgon längre, medan vissa kanske inte klivit upp ännu?