Jump to content
Robert

Flytt av webserver idag klockan 15.00

Recommended Posts

Detta innebär att websidan kommer att vara otillgänglig under några timmar tills alla DNS'er har uppdaterats. Flytten sker då en ny server införskaffats och en hel del resurser finns att tillgå.

/Robban

Detta innebär att websidan kommer att vara otillgänglig under några timmar tills alla DNS'er har uppdaterats. Flytten sker då en ny server införskaffats och en hel del resurser finns att tillgå.

/Robban

Hej Robban :) Bra jobbat  :thumbsup: En liten fråga, vem finansierar den nya servern?  :huh:   

Nu är flytten äntligen avklarad, det finns lite smått o gott att pyssla med men nu ska allt fungerar (hoppas jag!). Websidan är ordentligt rapp att ladda numera så det känns riktigt bra!

Hej Robban :) Bra jobbat  :thumbsup: En liten fråga, vem finansierar den nya servern?  :huh:   

Jag själv!

Nu är flytten äntligen avklarad, det finns lite smått o gott att pyssla med men nu ska allt fungerar (hoppas jag!). Websidan är ordentligt rapp att ladda numera så det känns riktigt bra!

Jag själv!

De va ju väldans snällt, tackar så mycket  :thumbsup:

23 minutes ago, farsta said:

Tack här också men kan  varken lägga in bilder eller länka från Flickr. Kanske inte riktigt färdigt ännu?

Inga problem att länka från Flickr. Det gör jag med alls bilder 

Kan tyvärr inte hjälpa dig farsta då jag aldrig länkar från flickr, men Fredrik kanske kan beskriva hur han gör!

Du kanske ska rensa dina cookies..

Länkar aldrig heller från flickr eller någon annan sajt som regel,har endast testat vid nåt tillfälle. Minns att jag fick lite tips och hjälp här då, men minns inte hur jag gjorde. Nackdelen med att länka  är väl i de fall man vill kolla exif i en länkad bild, då går ju inte det men det är väl inget stort bekymmer egentligen... Man kan ju å andra sidan visa större bilder då...

Det jag tycker är underligt är att just denna bild kunde jag klicka upp i flickr men ofta måste man logga in där när man klickat på en länkad bild..:confused0006:.

Jag kopplade det till underhållsarbetena då det aldrig krånglar förut vare sig med att flickrlänk eller att ladda upp bild direkt ( brukar variera mig ;) ). Men kanske har det med webläsaren Edge att göra. Det har varit några små märkligheter senaste tiden. Be mig inte lista dem bara

ps men visst ser man exif i flickr? Men man måste klicka en gång till för att komma till flickr. Lite off topic. Åtminstone om man äger bilder kommer en mängd extrainfo upp som tex Shuttercount. Blev förvånad när jag såg det

Fast jag betvivlar Shuttercount. Visst är den ganska ny men 1034 bilder låter väldigt lite   ( en annan tjänst gav 3149 ... ;)

Skärmklipp.JPG