Jump to content
Danne

Saab 96 V4

Recommended Posts

Ett av mina andra intressen brukar fångas på bild ibland. Saab 96 V4 1978.

20633211155_3fe21bb515_b.jpg

Tyvärr inte. :) Men det var en bra vinkel! :)

:lol: :lol:

Jag förstår, ibland ska man ha lite tur att hitta en vinkel som inte visar verkligheten  :)

Bilar är den sämsta affären man kan göra och den roligaste, jag älskar bilar  :wub: Det är en sådan underbar frihet att bara kunna slå igen dörr och åka vart man vill  :)

Här är en liten del av samlingen bilar som jag haft genom åren.

En bubbla som första bil..

post-1108-0-60480500-1456162817_thumb.jpg

Här hade vi två bilar, både Volvo och Saab

post-1108-0-65937300-1456162834_thumb.jpg

post-1108-0-66457100-1456162842_thumb.jpg

post-1108-0-42366200-1456162850_thumb.jpg

post-1108-0-53434000-1456162860_thumb.jpg

post-1108-0-51701800-1456162871_thumb.jpg

post-1108-0-65406700-1456162886_thumb.jpg

post-1108-0-54876700-1456162900_thumb.jpg

Tack tack! :) Bilar är en fantastisk uppfinning, när dom fungerar! :) Är dock mest förtjust i gammelbilar, kör hellre med min gammelsaab än min "nyare" Saab 9-5:a :)

Och jag som inte gillar bilar köper dom och kör dom till skrot med minimalt med kärlek :)

Tur att man inte är en bil i ditt garage  :D

Tack tack! :) Bilar är en fantastisk uppfinning, när dom fungerar! :) Är dock mest förtjust i gammelbilar, kör hellre med min gammelsaab än min "nyare" Saab 9-5:a :)

Visst är det något speciellt med gamla bilar. Ägde en Saab 99 som jag renoverade till "nyskick" men fick tyvärr sälja den när det blev permittering på jobbet och ekonomin skral :(

Visst är det något speciellt med gamla bilar. Ägde en Saab 99 som jag renoverade till "nyskick" men fick tyvärr sälja den när det blev permittering på jobbet och ekonomin skral :(

Vilket öde.. :( 99:an är en av mina favoriter, har aldrig ägt en, men ska nog inom en snar framtid! :)

Jag älskar också bilar av samma anledning som Lelle! Det är FRIHET  :wub: Måste dock erkänna att jag aldrig gillat SAAB... men dom gamla modellerna var rätt söta :) 

Min första bil var också en bubbla och mycket finare är Lelles  :D  :cachechaise: Den var röd och kostade 4500:-, och den köptes innan jag ens hade fått färdigt körkortet 1974! Varje morgon gick jag förbi den på parkeringen när jag gick till bussen för att åka till jobbet. Gissa om det sved.. Några år senare hade jag en annan nyare bubbla, sen har det varit Amazon, 144, 244, R16 (kommer någon ihåg den skitbilen!) och lite annat, men de sista 15-20 åren har det varit VW och MB. Världens bästa bilar. Tysk kvalitet  :P

Och jag som inte gillar bilar köper dom och kör dom till skrot med minimalt med kärlek :)

Bilar är ju sällan bra affärer, men är det inte en onödigt dålig affär att köra dem och köra dem till skroten? ;):huh:^_^:rolleyes:

Själv går jag i funderingarna att köpa en ny Volvo (efter det att jag varit ute på min resa, som är tänkt att gå av stapeln om två år). Har aldrig ägt en bil i hela mitt liv, men nån gång skall bli den första. Som jag nämnde, så tänker jag (ev.) köpa en ny bil och köra den tills dess att jag (eller den) hamnar på skroten.

Som redan nämnts är nog ett bilköp den sämsta affär man kan göra i livet, men mig veterligen har svepningen inga fickor :y15:. Dessutom är det friheten som nämnts som gör det angeläget för mig att köpa en bil. Jag har förvisso en motorcykel, men det är inte optimalt att köra hoj för att komma ut för att fotografera. Fråga mig inte hur jag vet. Däremot är känslan oslagbar, när man kör hoj.

Bilar är ju sällan bra affärer, men är det inte en onödigt dålig affär att köra dem och köra dem till skroten? ;):huh:^_^:rolleyes:

Det har du rätt i. Jag får nog tänka om :bleh::lol:

Jag har moppe också sen ett par år tillbaka! Tyvärr känner jag mig lite osäker fortfarande när jag kör den, så jag använder den inte så ofta som jag vill. Hade planer på att susa omkring med den, och kameran på ryggen. Inbillade mig att man skulle komma närmare naturen och kunna stanna överallt. Så är det säkert också, men jag har liksom inte kommit igång. Vågar mig inte in i stan med den! Visst är den snygg  :wub:

post-821-0-97714600-1457345163_thumb.jpg

Jag har moppe också sen ett par år tillbaka! Tyvärr känner jag mig lite osäker fortfarande när jag kör den, så jag använder den inte så ofta som jag vill. Hade planer på att susa omkring med den, och kameran på ryggen. Inbillade mig att man skulle komma närmare naturen och kunna stanna överallt. Så är det säkert också, men jag har liksom inte kommit igång. Vågar mig inte in i stan med den! Visst är den snygg  :wub:

attachicon.gifSuper Bike.jpg

Nämen snälla Mona !

Det vore väl inget problem att sticka ut med den och fotografera !? Problemet för mig är alla dessa skyddskläder och hjälm mm som är lämpligt att man använder sig av, när man kör en tvåhjuling som har lite mer pulver i motorn, än vad din moped har :y15:. Annars hade jag varit ute och fotat med min "moppe".

Faktum är att jag försökt, men det blir för bökigt med ombyte för att komma i kläder som är mer lämpade att knalla omkring i, för ändamålet.

Dessutom (om det är en EU-moppe=25 km/h,) då får du köra på cykelvägarna och då slipper du dom stora vägarna. Det är bara till å åk, Mona !!

Friskt vågat, hälften vunnet :y15:.

attachicon.gifSuper Bike.jpg

Hur fin som helst och att den står vid en av mina favoritbryggor gör inte saken sämre :)

Jag har också moppe så vi får väl ta en tur när värmen kommer Mona.

Så här ser min moppe ut (det var min son som tyckte jag skulle köpa den modellen)

post-1108-0-83439500-1457355821_thumb.jpg