Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

Jäklar vad du råkar ut för mycket elände :( :(

Hoppas att det dock finns ett ljus i tunneln även om det kanske känns långt borta just nu......

Just nu känns det som om att skulle jag se ljuset i tunneln, då är det nog ett tåg som kommer..

Men vi får hoppas att det lugnar ner sig nu, har mycket annat hemma som vi måste ta i tu med men har ingen riktig gnista just nu...

Just nu känns det som om att skulle jag se ljuset i tunneln, då är det nog ett tåg som kommer..

Men vi får hoppas att det lugnar ner sig nu, har mycket annat hemma som vi måste ta i tu med men har ingen riktig gnista just nu...

Det förstår jag. Sån här skit suger verkligen musten ur en :(

Liten tröst - jag vet -, men de flesta av oss drabbas av sådana här perioder av dj*vulskap...

Det allra vanligaste här är att om vi/någon av oss unnar oss något "onyttigt" så går automatiskt något nödvändigt sönder...

(Ny kamera = spisen havererade helt oväntat... osv)

Mitt eget mantra är "Bit ihop - en sak i taget, en dag i taget..."  

F ö, håll er långt borta från spårtrafik-områden & spårtrafik-tunnlar för:

"Optimisten ser ljuset i tunneln. Pessimisten ser mörkret. Realisten ser tåget. Lokföraren ser tre idioter på spåret!" 

Jo det ligger nåt i det du säger A-L. Men den här perioden har varat sen den 14/5 så nu börjar humöret tryta.. Men visst, det finns ju alltid dom som har det värre... 

Mitt eget mantra brukar vara "Bryta ihop och fortsätta...."

Man får ju dessutom inte beträda spåren, det är jag som tur är noga med att efterleva! <_<

Jag lider med dig. :(

Allt är ju relativt, det vi råkat ut är ju bara materiella ting, om än kostsamma. Men vi vet nog dom flesta av oss att man lätt skulle betala ännu mer om man slapp genomlida vissa andra saker...

Allt är ju relativt, det vi råkat ut är ju bara materiella ting, om än kostsamma. Men vi vet nog dom flesta av oss att man lätt skulle betala ännu mer om man slapp genomlida vissa andra saker...

Tack Jens det värmde.

Jäkla otur du haft Jens! Men nu kan det nog bara bli bättre! I din situation hade jag nog skitigt i alla tråkiga måsten och knallat ut med min nya kamera och glömt tid och rum för en stund. Det brukar iaf funka för stunden för mig. Man lever bara en gång, och livet går inte i repris.. Fånga dagen :)

Jo du har nog rätt Mona. Vissa måsten kan man nog skippa ett tag och bara vädret tillåter så får jag försöka komma ut i afton en sväng. Dom stora måstena, som t ex renovera ett sovrum och tvättstugan och göra en uteplats och bräda om och måla huset kan jag göra en annan dag...  :D  Nä det får bli vinterprojekt, åtminstone innejobben.... :)

Jag är väl inte rätt person att säga det här egentligen, men man ska inte göra hemmet till ett arbetsläger! Vissa dagar måste man helt enkelt bara skita i måsten om man ska må bra. Ta nu din fina kamera och gå ut några timmar, det är du värd :)

Vintern närmar sig, men först har vi en härlig, och förhoppningsvis färgglad höst att njuta av  :)