Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

Var det någon som såg detta fenomen? Otroligt vad liten jorden är mot solen!

Då man inte har rätt utrustning så tyckte jag att det verkade dumt att titta mot solen, men när man ser illustrationen så ser man ju att det är viss skillnad i storlek....

Är det bladlöss? Släng på såpvatten eller Whiskey :D Bra dokumenterat är det i alla fall :)

Tack Mona! Tror jag fick tips förra året på ett recept på hur man blandar ett slags Pirimor, men har inte hunnit testa. Får kanske göra det nu, Whiskeyn är jag rädd om...! :D

Tack för tipset, då har jag ytterligare ett att prova! :thumbsup:

Det funkar....Jag har använt den metoden i snart 10 års tid skulle jag tro :)

Det funkar....Jag har använt den metoden i snart 10 års tid skulle jag tro :)

Ok, får prova, jag litar på dig! :) Får köpa lite T-röd, såg att min flaska precis tagit slut...

Ok, får prova, jag litar på dig! :) Får köpa lite T-röd, såg att min flaska precis tagit slut...

Det kan du göra, det funkar :)

Annars får du blanda grogg på återstående delen av T-röd :D

OJOJOJ, här snackar vi KAMERA!!!! :D  :D    (Eller kameror....) Vilket ställe att jobba på... ^_^

När Getty Images förbereder sig för OS så tar man fram det allra bästa:

http://www.kamerabild.se/nyheter/prylar/s-h-r-ser-det-ut-n-r-getty-images-f-rbereder-f-r-os

Edit:

Och här skulle jag också trivas... :y15: :

http://petapixel.com/2016/08/03/canons-crazy-dslr-stockpile-rio-olympics/

Suck, orkar snart inte med mer elände... :angry:  Vi hade som bekant inbrott i våras, i april närmare bestämt. Och bara det har varit ett helvete med försenade varor som dessutom varit transportskadade och hantverkare som kommer i tid och otid och gjort fel och missat här och där... Någon vecka efter inbrottet så blev vår bil påbackad när frugan hade den och skulle åka på lunch, det var nån kvinna på nåt företag på samma område som frugan och det var ju inget snack, det var ju hennes fel.

Fick tid att laga bilen men då vi behövt den till bl a husvagnsdragning så fick jag boka om reparationen två gånger, men nu är den slutligen lagad.Jag hämtade hem bilen i onsdagskväll efter jobbet.

Ny stötfångare bak, riktade plåtskador på bakskärmen, och bakskärmen var tillsammans med stötfångaren även nylackad och fin hela vägen från skärm, bakre stolpe och fram över taket till främre stolpen. Som ny. 

I går morse när frugan skulle köra dottern till stallet (som hon egentligen skulle ta sig till själv men var sen) så så kör hon ut ur garaget och ser i speglarna att nåt rör sig bakom bilen, tänkte bara att det är nån kartong eller nåt som lutat mot bilen. Lite stressad som hon var kollade hon inte. Inte förrän hon var tillbaka, och då ser vi att den lilla sidorutan bak är krossad och stolpen intill skadad, den nylagade och nylackade bakskärmen fått lite bucklor och den nya stötfångaren fått några smärre repor. 

Det var en skåp, eller rättare sagt tre skåpar som satt i hop på väggen i garaget som rasat under natten, precis över samma skärm som var skadad innan...  Kul att komma tillbaka till Toyota-verkstaden och säga dom får göra samma jobb igen... Och kul att betala... Tillbringade hela dagen i går med att röja upp i garaget, sortera bråten som var i skåparna, vilket jag redan  planerat att göra under helgen då det var mycket som skulle slängas. Men hade hoppats att få göra det när skåparna fortfarande  satt på väggarna...

Vädret under sommaren har varit bättre för vår del än förra sommaren, men i övrigt har det varit för många prövningar det här året  känner jag... <_<  -_-  :angry:

Så, nu ska jag inte tråka ut er mer...

1.

post-1074-0-28375700-1472444475_thumb.jpg

2.

post-1074-0-85814200-1472444476_thumb.jpg

3.

post-1074-0-09556900-1472444478_thumb.jpg