Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

Får be om ursäkt för min bristande aktivitet senaste tiden, det har nog inte hänt tidigare att jag varit så frånvarande. Tycker jag stressar runt och försöker vara överallt nu, och det känns som det varken blir hackat eller malet. I helgen hade fotoklubben utställning så mycket engagemang har gått dit. Det har varit en del som skulle göras innan också, många möten, val av bilder mm. Nu är det som väl är överstökat för den här gången.

Det är många grupper på fb att hålla koll på också där jag är admin, och sen har man ett hem att sköta också, så ja, tiden är helt enkelt för kort för allt man vill och brinner för. Brottas ständigt med det dåliga samvetet :( 

Nu kom jag på att man ska deklarera också.... puuuh....

Du behöver inte be om ursäkt. Ibland är det lite extra körigt och så får det då vara. Gick utställningen bra??

Och den där deklarationen ligger även här och skräpar. Jag har dock lagt ut den på entreprenad till Ann så jag är väl bara ett bollplank för henne lite då och då :)

Vet precis hur det är, man kan inte vara överallt, det går inte och man orkar inte. Sen tycker jag att det går i vågor med motivation och intresse också.

Vad det gäller deklarationen så är den avklarad sen nån vecka, smidigt när det går att göra det via sms! :)

Nu är deklarationen gjord och inskickad på nätet. Tur man slipper åka ner till Skatteverket numera, även om det var riktigt kul när det begav sig! Sist jag gjorde det så delade dom ut karameller längs vägen!

Jo, det blir ju lite körigt ibland, men så är det för alla. Utställningen gick smärtfritt. Jag hade inga stora bilder på väggen, körde 5 hängande. 

Bakom kameran hänger fler bilder!

post-821-0-72875600-1461957079_thumb.jpg

Mobilbild..

Suck... strålande väder men knappast en lucka för foto.. i dag blir det en varuhusturné för att välja inredning till badrummet...

Här ligger en del av vårt badrum..

post-1074-0-11433200-1462002190_thumb.jpg

Och här lite annan bråte..

post-1074-0-14605300-1462002204_thumb.jpg

Inte kul just nu, vi lever i en byggarbetsplats, men det blir väl bra nån dag. .. :)

Kul, var du med och minglade och hörde på snacket gällande bilderna från besökarna??

Minglade mest i köket, det var ju där det intressantaste fanns   :P   :nyam:  Men utställningen blev uppskattad av både närmast sörjande och besökare :)

Suck... strålande väder men knappast en lucka för foto.. i dag blir det en varuhusturné för att välja inredning till badrummet...

attachicon.gifrps20160430_094252.jpg

attachicon.gifrps20160430_094007.jpg

Inte kul just nu, vi lever i en byggarbetsplats, men det blir väl bra nån dag. .. :)

Ser lite trångt ut i det badrummet :D 

Hav tålamod, snart blir det bättre  :y15:

Haha, ja det ser betydligt mindre ut än när det var i originalskick.. :D

Jo det blir nog bra när det är klart. Men det är ett jäkla ringande och mailande hit och dit med försäkringsbolag och hantverkare, och det måste ju tyvärr ske på arbetstid då man egentligen inte har tid med telefonköer och annat elände.. <_<

attachicon.gifrps20160430_094252.jpg

attachicon.gifrps20160430_094007.jpg

Lider med er. Det år inget roligt att bo mitt i ett bygge....

Nej det är inte kul, det är ju annars när man renoverat ett sovrum på övervåningen och dessutom planerat för det, men detta lilla badrum är ju i direkt anslutning till hall/kök på nedre våningen, dvs där vi rör oss mest. Men nu är det rivit klart och hyfsat bortstädat, men det ska ju byggas upp igen och misstänker att det kan bli lite stök dom närmaste veckorna. Inte vad vi hade räknat med nu under våren...

Precis....vi står själva ett ordentligt röj här hemma och det bör nog dras igång om ca 1 månad. Då är det vardagsrummet som ska målas om och få nya golv. För egen del ska jag bara måla lite fönstersmygar och valvet sen lejer vi ut resten :)

Och ska jag vara ärlig så är det egentligen för mkt jobb med att måla smygarna mm också men nåt måste ju jag själv bidra med. Så säger iaf min plånbok :D

Ja oftast måste man ju lyssna på plånboken... :lol:

Men det känns som att det är inomhusjobb du talar om, det skjuter jag på till hösten.. har ingen som helst lust att jobba inne denna årstid, det får räcka med att jag jobbar i en verkstad på dagarna...

Japp, det är inomhusjobb. Men eftersom jag bara ska göra en liten del av det så bryr jag mig inte när det blir gjort :)

Och vi tycker det passar bra nu på den varma årstiden då vi måste förvara en hel del av sakerna i uterummet. Annars får vi inte plats :)

Ja även dom mindre roliga krypen har börjat dyka upp... Förutom en och annan mördarsnigel så hittade jag även såna här rackare i går... :angry:  :(

attachicon.gifIMG_5346rm.jpg

Är det bladlöss? Släng på såpvatten eller Whiskey :D Bra dokumenterat är det i alla fall :)