Jump to content
Jens Nilsson

När djuren lyser med sin frånvaro

Recommended Posts

Ja då finns det inte mycket att göra om det är just djur man vill fota. Vi tog en promenad i dag jag och frugan och denna gång tänkte jag att jag skulle lufta 300:an med hopp om att få syn på nån stackars fågel eller nåt annat djur i skogarna runt Rudansjön här i Haninge där vi går lite då och då.

Men inte fick vi se mycket till djurliv, en koltrast var väl det enda förutom en skata och nötväcka men dom var inte inom räckhåll för foto. Men då får man glädjas åt dessa konstgjorda djur som jag antar är tillverkade av eller åt kommunen, som är lite kul ändå. Några har jag redan visat här på forumet, men det blev inget annat i dag så nu visar jag dessa i alla fall! :)

1.

post-1074-0-68867400-1454243958_thumb.jpg

2.

post-1074-0-59994200-1454243961_thumb.jpg

3.

post-1074-0-40114300-1454243964_thumb.jpg

Hehe, nu kan du inte skylla på att du inte ser nåt vilt när du är ute i skogarna. Tar du silhuettbilder så är det ingen som märker någon skillnad :D

Jag hade också otur med fotograferandet idag :angry: halkade och ramlade ordentligt, men mest synd om utrustning som fick en smäll så det är frågan om det går att laga.

Kamerahuset sprack och optik med konverter gick knappt att skruva bort från huset :badday: så det lär inte bli några fågelbilder på ett tag. 

Jag hade också otur med fotograferandet idag :angry: halkade och ramlade ordentligt, men mest synd om utrustning som fick en smäll så det är frågan om det går att laga.

Kamerahuset sprack och optik med konverter gick knappt att skruva bort från huset :badday: så det lär inte bli några fågelbilder på ett tag. 

Ajajaj....det var inte roligt. Hoppas verkligen att det går att laga alternativt att du blir ordentligt ersatt så du kan köpa nya prylar...

Lider verkligen med dig :y1: :y1: :y1:

Jägare? Nej det är det sista jag skulle bli, luftgevär kan dock vara roligt ibland... :) När jag skjuter så är det med kameran.. ;)

Det er ellers modernet at være jæger  :)

Ja kanske det, men jag är absolut ingen jägare. Insekter som stör mig, som mygg och liknande dom kan jag väl slå ihjäl och skadedjur som möss i garaget sätter jag gärna ut fällor mot, men tycker att det är tråkigt att behöva göra det. Men skjuta  vilda djur, nä det är inget för mig... Äter dock kött med stor glädje... :nyam:  ^_^

Jens, du är verkligen en äkta naturfotograf av rang! Så glad att du förgyller vårt forum med så fantastiska och skarpa djurbilder  :P  :thumbsup:

OMG!!!! Vilken tragedi  :y1:  Jag hade fått svåra men av en sån olycka. Hoppas du har en bra försäkring... Lider med dig.

Jens, du är verkligen en äkta naturfotograf av rang! Så glad att du förgyller vårt forum med så fantastiska och skarpa djurbilder  :P  :thumbsup:

OMG!!!! Vilken tragedi  :y1:  Jag hade fått svåra men av en sån olycka. Hoppas du har en bra försäkring... Lider med dig.

Ingen separat försäkring, men stora allriskförsäkringen, typ drulle och då är det upp till 80-tusen. Jag lider inte det minsta :) nu kan/vill jag ju köpa en ny och bättre utrustning  :D

Ingen separat försäkring, men stora allriskförsäkringen, typ drulle och då är det upp till 80-tusen. Jag lider inte det minsta :) nu kan/vill jag ju köpa en ny och bättre utrustning  :D

Jasså, du ska gå över till den ljusare sidan nu äntligen :D :D 

Tack Mona, ja jag gör mitt bästa... :D

Kan det bli så mörkt??!!  :rotfl:

Ja det kan det! De finns vissa som sitter och väntar på att plåta en lite blå fågel, men till slut är tvingade att gå därifrån bara för att det har blivit lite för mörkt. Då är det skönt för oss andra som sitter på den ljusa sidan när den landar på rätt gren framför kameran  :D   

Ja det kan det! De finns vissa som sitter och väntar på att plåta en lite blå fågel, men till slut är tvingade att gå därifrån bara för att det har blivit lite för mörkt. Då är det skönt för oss andra som sitter på den ljusa sidan när den landar på rätt gren framför kameran  :D   

Jag förstår! Ni behöver lite ljus i mörkret :P:D 

Jag förstår! Ni behöver lite ljus i mörkret :P:D

Jo det behövs en gnutta, så de vackra färgerna syns på Kungsfiskaren när man plåtar den i mörkret :D  :D