Jump to content

Recommended Posts

Äntligen hittade jag lite is idag! Gjorde ett besök i Stenkullens naturreservat idag där det finns ett mindre vattenfall. Själva fallet har jag inte redigerat än, så vi får se om det blir någon bild på det!

1.

post-821-0-39061200-1451433548_thumb.jpg

2.

post-821-0-14680000-1451433668_thumb.jpg

Tack snälla ni, roligt att de gillades :) Man skulle ju kunna tro att det var ett stort islandskap runtomkring, men vad jag såg så var detta den enda isen! Tänk vad en bild kan lura en  :y15:

Kalder I alligevel den slags is for is ? for den man spiser er jo noget med glass ? ikke..flot billede ..det bedste nr 1..hvor kan man bare tage mange smukke billeder i naturen med is krystaler på . :)

Ja sanne, vi säger is i Sverige, fast jag vet att det betyder glass ( ice cream) på danska och norska! Det kan bli lite kul missförstånd! En gång för många många år sedan så frågade jag en norrman om en glaciär i norska fjällen, och om det var is alltihop! Han tyckte nog vi var konstiga som frågade om det var glass  :D

Tack snälla ni, roligt att de gillades :) Man skulle ju kunna tro att det var ett stort islandskap runtomkring, men vad jag såg så var detta den enda isen! Tänk vad en bild kan lura en  :y15:

Ja sanne, vi säger is i Sverige, fast jag vet att det betyder glass ( ice cream) på danska och norska! Det kan bli lite kul missförstånd! En gång för många många år sedan så frågade jag en norrman om en glaciär i norska fjällen, och om det var is alltihop! Han tyckte nog vi var konstiga som frågade om det var glass  :D

Ja det er ikke altid lige nemt med sproget  :D