Jump to content

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Besökte Brudarbacken vid Delsjön på morgonen idag. Det var gott om fågel bla. Sidensvans, Hackspett, Svartmes, Gråsiska och Steglits och lite annat. Jätteskönt väder var det också      &#

Mer fåglar från Brudarebacken.     1.Blåmes     2.Mer Gråsiska     3.Sidensvans

Tack Mona  Om du skall besöka Brudaremossen så lägg lite tid, de dräller inte av fågel i varje buske, men det drar förbi lite av varje och man vet aldrig vad som blir "dagens fågel"  Spana

Posted Images

Hehe, vilken tur. Annars hade väl vintern varit olidlig för dig :)

Jag skulle nog gå under och sälja fotoutrustningen om det var värre, men nu har dygnet vänt och snart är ljuset och naturen fotogenisk igen :)  

Jättefin bild på Stenknäcken Lelle!! :thumbsup: :thumbsup: en mycket vacker fågel, som jag aldrig sett IRL :)

Tack Thomas :) Den borde du kunna plåta där det finns Rönnbär eller andra bärbuskar. Man har sett den så långt ner som Malmö. 

Tack Mona :) Om du skall besöka Brudaremossen så lägg lite tid, de dräller inte av fågel i varje buske, men det drar förbi lite av varje och man vet aldrig vad som blir "dagens fågel" 

Spana också efter Vessla och Grävling. Syns tydligen ibland på morgonkvisten.

Jag har mina planer på att dra dit så fort vädret blir lite ljusare. Sista tiden är varit fruktansvärd i det här regnmörkret. Julen har också satt käppar i hjulet, men snart så blir det mer tid. Nästa v verkar det som det blir ljusare väder :)

En verkligt vacker bild på Stenknäcken. Grenarna bildar äkta camomönster :)

Jag har mina planer på att dra dit så fort vädret blir lite ljusare. Sista tiden är varit fruktansvärd i det här regnmörkret. Julen har också satt käppar i hjulet, men snart så blir det mer tid. Nästa v verkar det som det blir ljusare väder :)

En verkligt vacker bild på Stenknäcken. Grenarna bildar äkta camomönster :)

Tackar Mona :) Det är inte många timmer som ljuset duger till fotografering den här årstiden, men man får vara nöjd med det som erbjuds just nu :)  

Så har du då börjat fota sport Lelle, och det ser ju väldigt bra ut :lol:

Hur slutade matchen..? :y15:

Fint och påpassligt fotat! :thumbsup::)

Tack Jens  :) fotade ganska mycket innebandy för några år sedan, men vill inte kalla mig sportfotograf :D

Gråsiska! Nu vet jag vad det var jag såg förra året :) Har inte sett dem så ofta men tror de håller till vid brofästet i Malmö vintertid. Tjusiga porträtt överlag!

Tackar Martin :) då kan du kryssa Gråsiska nu när du vet vad det det var för pippi :D

Tjusiga Lelle! :thumbsup:  för någon dag sedan såg jag en flock i ett rönnbärsträd när jag var på väg till jobb, så jag får väl ut och jaga. :)

Ettan är riktigt fin!! :wub:

Tjusiga Lelle! :thumbsup:  för någon dag sedan såg jag en flock i ett rönnbärsträd när jag var på väg till jobb, så jag får väl ut och jaga. :)

Ettan är riktigt fin!! :wub:

Tack Thomas  :) Ja det tycker jag du skall göra. Det är ju bara några månader på vintern som kan se dem.