Jump to content

Det strävsamma paret!

Recommended Posts

Jag vet att den vänstra är suddigare (för stor bländare), men tyckte det var en sån kul bild på det strävsamma hönsparet! En hönsras som jag för övrigt aldrig tidigare sett. Odiepedia kanske vet  :y15:  Bilden är annars en spontanbild där paret bara plötsligt dök upp i hönsmängden!

Tankar och åsikter om bilden tas gärna emot :)

post-821-0-06288900-1448064927_thumb.jpg

En klockren bild som nästan ser arrangerad ut, de går mot ljuset och i övrigt är det rensopat runt dem. Tänker på de hönsställen jag sett, där brukar vara gott om höns i vägen för varandra :)

Fjädrarna på främst den vänstra men båda två ser ut lite som att de går med händerna på ryggen, "Det strävsamma paret som är ute och filosoferar" typ.

Bra foto och bra rubrik!

Härlig bild på det lurviga paret!! Vad det är för ras har jag ingen aning om....

Tackar tackar :) Det är Brahma hönor! Rasen har Odie kommit fram till! 

En klockren bild som nästan ser arrangerad ut, de går mot ljuset och i övrigt är det rensopat runt dem. Tänker på de hönsställen jag sett, där brukar vara gott om höns i vägen för varandra :)

Fjädrarna på främst den vänstra men båda två ser ut lite som att de går med händerna på ryggen, "Det strävsamma paret som är ute och filosoferar" typ.

Bra foto och bra rubrik!

Tack Martin :) Det var många höns runtomkring här också, men jag beskar bilden så att de andra inte kom med. Det var starkt motljus också så därför ser man inte vad som är i fjärran. Tror jag överexponerade ganska mycket för att få täckning i hönorna. Bilden är inte arrangerad, de går på en liten grusgång bort från gården och husen.