Jump to content

Recommended Posts

Händelserna i Paris har gjort mig oerhört omskakad. Det är ju inte längesedan jag var där, och innan jag åkte så tänkte jag faktiskt på om det var ett klokt beslut att åka dit. Det var ju inte längesedan som det var ett annat attentat. Nu gick det bra för oss, och jag är väldigt tacksam att jag åkte och fick se denna underbara stad som jag verkligen blev blixtförälskad i. Något jag inte trodde jag skulle bli då jag är rätt trött på storstäder. Jag vill verkligen åka tillbaka, men när står nu skrivet i stjärnorna....

Jag lekte lite med en bild i PS i kväll, och det får bli min lilla hyllning till kärlekens stad #1  :wub:

Bilden tagen 25/9 2015.

post-821-0-69397000-1447806921_thumb.jpg

Lite längre fram kommer det mer bilder från Frankrike!

Tack snälla ni :)

I ungdomsåren ville jag så klart till Frankrike då jag läste franska i skolan, men det ville sig aldrig att jag reste. Har många gånger funderat på att byta ut Italien mot Frankrike på senare år, om så bara för en enda semester. Tyvärr får jag väl säga så här i efterhand att det inte har blivit av, för jag kom att älska det jag såg. Mesta tiden tillbringade vi på rundresa i Normandie. De sista två dagarna i Paris. Det var på tok för lite tid! Eiffeltornet är verkligen ENORMT stort och imponerande. Vem skulle inte vilja åka upp till toppen! Det är tre avsatser och tre hissar. Men det var ca 2 tim väntetid, och då var detta lågsäsong. Det dubbla och mer är säkert inget ovanligt under sommartid. Så, det kommer nog aldrig att ske för mig. Skulle aldrig stå så länge i kö. 

Ramen på bilden var tänkt i Trikolorens färger, men trött och mitt i natten så fick jag inte till den vita randen..