Jump to content

Pillade med Silver Efex!

Recommended Posts

Pillade med en bild i Silver Efex vilket var ett tag sedan. Skärpte även upp den lite svagt i Nik´s program när jag ändå var igång :)

Tror att jag är i behov av feedback på denna då jag känner mig vilse i pannkakan :)

post-882-0-22016000-1447195175_thumb.jpg

Vet inte om jag har så mycket feedback att komma med, men jag tyckte bättre om den varianten du har i dagens bild. Den här känns lite för mörk och är lite väl kornig,  även om den är svartvit så blev det lite för mycket kornighet för min del..

Sen om man får vara riktigt petig så lutar den något, men det var ju inte det tråden gällde... :ph34r:

Jösses....jag glömde ju räta upp den :D

Jag håller med angående kornigheten men personligen gillade jag den lite mörkare bryggan med det lite ljusare gångstråket.

Och pga den lite hårdare efterbehandlingen så såg det ut som att någon har nyst rakt ner på min sensor. Det blev ett jäkla klonande, så jag måste se till att rengöra utrustningen inom kort :)

Mjaaa, det är väl tur att man får ha delade meningar, jag föredrar nog den ljusare... :)

Jag rengjorde min utrustning förra helgen, för det bör man faktiskt göra var annat år.. :lol:  :lol:

Sensorn däremot har jag aldrig rengjort, skulle också behövas nu då kameran börjar vara en 4-5 år nånting... <_<

Hehe, jag går omkring och bär på en mörk okänd sida :D

Jag har aldrig rengjort något hus tidigare. Jag har skickat in dom. Men nu har jag köpt den där gel-klumpen, lupp och är därmed utrustad till tänderna. Nu är det bara mod samt tid som eftersökes ;)

Okej, jag är med i snacket :)

Föresten, jag glömde ju att jag även har lämnat in för rengöring på mässor. Minns inte om jag har gjort det 2 eller 3 ggr. Men en storstädning har det iaf blivit ungefär efter 12 månaders användning :)

Jag är nog ense med Jens här, den ljusare är mer tilltalande. Denna förmedlar mer dysterhet, det gillar jag i och för sig, men jag gillade ljuset mer i den andra ändå. Jag är lite allergisk mot brus om det inte är ett gammalt utseende, och det tycker jag inte det är riktigt i denna bilden. Kul att få se olika varianter i alla fall. Inte så mycket till feedback kanske...

Jodå, det är värdefull info. Jag kollade på den nu igen jag jag håller med. Den andra varianten är bättre :)

Men det är kul att prova på saker som inte görs så ofta. Och ska man bli en fena på det så krävs det nog övas betydligt mer :)

• 11 months later...
  • 2 weeks later...
2 minutes ago, ToddeSwe said:

När jag ser på en bild ser jag helheten mest. Hur lång tid tar det för dej att bestämma dej för om det är en bra bild du har framför dej? Glöm detaljer o så utan själva bilden bara.

Det går nog väldigt fort för min del. I regel tar det väl bara ett par sekunder skulle jag tro :)

Och ibland börjar man pilla med en bild och efter någon/några minuter kommer känslan fram att det kanske ändå inte är värt jobbet med efterbehandlingen och då slängs även den bilden.