Jump to content

Recommended Posts

Idag träffades jag och Lelle för att han skulle visa mig var Kungsfiskaren bor! Fick en guidad rundvandring i området av Lelle som vet ALLT, vilket jag uppskattade mycket :)

Efter den lilla promenaden så var det dags att sätta sig på "kungsfiskarpass", men på vägen dit fick vi plötsligt syn på den lilla juvelen, MEN på tok för långt bort och på tråkigt ställe. Men men men!!! Jag fick se den, och fick t o m en bild :yahoo:

1.

post-821-0-36824100-1445108287_thumb.jpg

Vi knallade bort till en bra plats för att sätta oss att vänta. Bilden vi ville ha var ju när han fiskar! Men det blev en lång väntan, och utan att han kom tillbaka. Flög bara förbi ett par gånger.

2. Gärdsmygen visade sig dock, men tyvärr var det lite för långt bort för denna lilla pyttefågel för att bli ett bra porträtt.

post-821-0-30379700-1445108526_thumb.jpg

3. Sist, men inte mist så satte sig Hägern på en mycket fin plats på en stock över ån, MEN ett stort grenverk med gula löv skymde sikten. Det fick bli en paparazzibild bakom buskarna!

post-821-0-22284700-1445108630_thumb.jpg

Detta var de fåglar jag lyckades fånga på sensorn idag!

4. Som bonus fick vi se den lilla söta ekorren :wub:

post-821-0-14839200-1445108843_thumb.jpg

Nästa gång kanske det blir bättre tur med Juvelen :)

Vilken dag ni verkar ha haft. Ni fick ju med lite av varje :)

Det är riktigt, riktigt roligt att du också har fått se Kungsfiskaren. Och nästa gång så håller jag tummarna att han är lite mer medgörlig och poserar vackert på er tilltänkta plats :)

Ekorren blir jag riktigt avis på. Jag har aldrig fått en bild jag är nöjd med på korren. Är dom inte suddiga så sitter dom för långt bort. Eller så befinner dom sig i stadsmiljö :angry:

Riktigt härlig dag verkar det som! Möjligen blev det inte ett perfekt porträtt på gärsdmygen men det blev en mycket trevlig miljöbild och de bilderna skall man inte glömma i sin iver över att ta closeup-porträtt :)

Delad förstaplats går till hägern och gärdsmygen! Fotot på hägern gillas verkligen, mycket tack vare paparazzikänslan!

Ni ser ju ut att ha haft en lyckad dag trots allt!! Den där kungsfiskaren verkar vara en svår rackare att fånga!

Men det är väl bara att försöka igen :) Bilden på korren gillas!!

Tack så mycket alla :) Ja, det var ett par fina timmar där vid ån. Nu väntar jag bara på Lelles bilder. Han fick några fina tror jag :)

Martin, du har helt rätt i att det ibland är fint även att ha med lite miljö. Det bli mer innehåll i bilden, den säger mer. Det är sällan iaf jag kommer så nära så det blir ett close up porträtt any way. Tyvärr var det ju inte så vackert där Gärdsmygen satt pga det där skräpet som hänger på grenen. Det retar mig lite. Försökte få bort det i PS, men lyckades inte på ett bra sätt.

Fina bilder Mona :thumbsup: och roligt att du fick en bild på kungen  :) Nu vet du var han bor så vi väntar på mer bilder :)

Tack så mycket alla :) Ja, det var ett par fina timmar där vid ån. Nu väntar jag bara på Lelles bilder. Han fick några fina tror jag :)

Martin, du har helt rätt i att det ibland är fint även att ha med lite miljö. Det bli mer innehåll i bilden, den säger mer. Det är sällan iaf jag kommer så nära så det blir ett close up porträtt any way. Tyvärr var det ju inte så vackert där Gärdsmygen satt pga det där skräpet som hänger på grenen. Det retar mig lite. Försökte få bort det i PS, men lyckades inte på ett bra sätt.

Fick inga bra bilder så jag behåller dem för mig själv den här gången  :)

Fina bilder Mona :thumbsup: och roligt att du fick en bild på kungen  :) Nu vet du var han bor så vi väntar på mer bilder :)

Tack för att du visade mig :) Tror jag är tillbaka redan i morgon :D

Fick inga bra bilder så jag behåller dem för mig själv den här gången  :)

Men ekorren då? Den blev väl bra?