Jump to content

Recommended Posts

Har varit lite dålig med mitt deltagande sista tiden på grund av jobb men också på grund av fotouppdrag. Först var det vattenpolo vilket är ganska svårt om man vill ha till lite mer spännande bilder. Jag tog en del annorlunda bilden bakom målen och jag skall jobba mer med det. Även om målstolpar och nät kommer ivägen så tror jag att det kan bli bra bilder. Här är några exempel.5210001400_0fc34eac52_b.jpg5209402765_8f9ba930f1_b.jpg5209988600_4b49830d75_b.jpg5216753379_50c6f94106_b.jpg5217344978_5400b3846c_b.jpg5209402319_b5e0ce7389_b.jpg

Jag gillar serien. Bra sportbilder har alltid fängslat mig. Dock utövar jag ingen sport själv och är heller inte intresserad av sport på det sättet, men bra bilder tilltalar mig oavsett vad det är för motiv och dina bilder får mig att själv vilja pröva fota vattensporter.

Jag gillar den sista bilden rejält, och liksom Rolf blev jag sugen på att testa att fotografera vattenpolo men skulle nog vara kul att testa också. Om man hade flytväst, gissar att det är rejält tröttsamt och jag hade väl sjunkit som en sten efter några minuter.Första bilden tror jag kan bli riktigt bra (typ av bild) om man försöker få en mindre del av bilden i fokus, och oskärpa i början och slutet så att säga. Alternativt (om det går) komma närmre näten så att de inte stör så mycket. Ett ljusstarkt teleobjektiv och fotograferat från anfallarnas håll borde kunna bli intressanta bilder på en fokuserad målvakt och kan man då åka ner på poolkanten och få en låg vinkel kan det med hela bassängens längd bli intressant fotovikel också (tror jag, första tanken som slog mig och den är kanske helt fel).

Tack för era kommentarer och förslag. Det är en kul sport och ungdomarna är otroligt vältränade. När dom tränar så tillbringar dom över en timme på djupt vatten med att alternativt simma och trampa vatten. För att få bättre bilder så skulle jag behöva vara närmare nätet men det blir väldigt blött. Man vill ha action i bilden och samtidigt få med ansiktsuttrycken. Men det är bara att prova fler vinklar.