Jump to content

Visby i vinterskrud

Recommended Posts

Med snön förändras Visby. Muren är aldrig så vacker som när den har snö på sig. Efter att ha skjutsat hustrun till sjukhuset slet jag upp kameran ur ryggan och gick en snabb promenad för att dokumentera det vita. Upptäckte dock att på E1:an satt ett OM 100 2.8. Inte direkt det mest optimala objektivet för att fota arkitektur i snö. Men man tager vad man har.Det var dock inte bara jag som fotograferade i onsdags. :) [attachment=978]fotografer.jpg[/attachment]Ringmur och snö.[attachment=979]mur2.jpg[/attachment][attachment=980]mur1.jpg[/attachment][attachment=981]mur3.jpg[/attachment]En ros från rosornas stad[attachment=982]ros_2010-12-05.jpg[/attachment]... och en gata[attachment=983]gata1.jpg[/attachment]Några tak och en ruin[attachment=984]tak1.jpg[/attachment]Åter till muren[attachment=985]sadeltorn1.jpg[/attachment][attachment=986]mur4.jpg[/attachment]mvh/gurin

Oftast visas det bara sommarbilder från Gotland, därför var det extra roligt att se hur där ser ut vintertid. Jag har nog sagt det tidigare, men jag skulle gärna vilja åka dit eftersom jag heller aldrig varit där. Tack för den fina bildserien.