Jump to content

Recommended Posts

När min mamma blev änka för en del år sen så gick det några år och då träffade hon en snubbe som hon hänger med än i dag. Han har en schäfer som han tidigarevar fodervärd åt, och hunden skulle bli en polis eller militärhund precis som nästan alla hans förfäder innan. Men han fick behålla hunden eftersom den hade en kota för mycket i ryggen, i övrigt hade den toppresultat i alla tester. Men en vaksammare hund har jag aldrig träffat, snacka om att vara på sin vakt...

Tog en bild på honom i vår sommarstuga under semestern:

post-1074-0-02233900-1439823471_thumb.jpg

Nu funderar jag om man skulle kunna ta och göra en förstoring på Holmgårds Vision liknande den jag gjorde till min syster, som hon för övrigt blev stormförtjust över?

Det jag funderar på är väl mest bakgrunden, har någon en tanke eller idé om det går göra nåt utav bilden?

Den övre är inte beskuren men denna beskar jag lite och personligen tycker jag den blev bättre...

Men frågan är om det är värt att lägga ner något jobb på det...?

post-1074-0-83021100-1439823467_thumb.jpg

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

När min mamma blev änka för en del år sen så gick det några år och då träffade hon en snubbe som hon hänger med än i dag. Han har en schäfer som han tidigarevar fodervärd åt, och hunden skulle bli en

"Adobe Photoshop: ...changing your perception of reality for 26 years..."  

Jens, det får jag också göra! Det är bara dom vanligaste basic-grejerna som sitter i ryggraden. Det är innötning som gäller på teflon, något jag har gott om i min skalle

Posted Images

Tack Cope! :)

Jo bakgrunden var knepig, men jag ska testa lite mer, detta var en förminskad bild men jag ska utgå från råfilen sen och försöka anstränga mig lite till. I går fick jag ge upp, det blev sent och dator-h-vetet strulade som om någon hällt sirap i den, körde lite minnesrensning och diskdefragmentering sen en viruskoll, men den hann inte färdigt eftersom den stänger ner sig när man inte använder den, så det fick sättas igång i morse igen. Får se i afton om den går att använda, börjar inse att det är dags för en ny dator snart.... :(

Vilken fin vovve! Den förtjänar verkligen en utskrift! Beskärningen i bild 2 tycker jag är bäst. Den s/v varianten är bra, men som ni säger så är bakgrunden lite fel. Tycker också att den helvita blir för skarp, tror det blir bäst lite nertonat. Tycker absolut du ska jobba vidare på den här bilden, OCH klona bort lite skärp i ansiktet. Fortsätt, och visa gärna dina nya varianter :)

Tack för dina tankar Mona, jag ska försöka ge mig på den igen. Sen, nu är jag för trött...

Men i bland undrar jag nästan om färgen får vara kvar trots allt, eller om jag mörkar ner den senaste..? Jag får se.

Sen har jag tagit bort några prickar men la mer krut på det andra i första hand, blir jag nöjd så tar jag fläckarna sen. Som till 90 % är grå strån tror jag, han börjar komma upp i åren.. :)

Snyggt jobbat Jens. Men jag tror som Mona i detta fallet. Att tona ner det vita en aning gör den nog ännu bättre.

Tilläggas bör att jag hade inte ens kommit hit där du är. Är impad över dina färdigheter i PS :thumbsup:  :thumbsup:

Tack Cope, ni har nog rätt om bakgrunden. Men att du inte skulle kommit ända hit i redigeringen har jag svårt att tro, du har nog gjort svårare manövrar än så här. :) Det knepigaste var nog att klona bort halskedjan...

Ja Mona jag får bada honom! :thumbsup:

Det betvivlar jag skarpt. Du har inte sett hur det kan bli när jag klonar :D

• 1 year later...

Nu har jag tagit mig i kragen med detta projekt.  Vet att det råder delade meningar om hur man bäst borde göra, men nu har jag efter lite fler rådfrågningar slutligen bestämt mig för att det får bli den här versionen som går till print hos Holmgårds vision!  Jag behöll färgen på hunden men gjorde bakgrunden vit, även om det kanske inte är optimalt. Men alla andra försök jag gjorde blev värdelöst, och själv gillar jag det vita. "Tvättade" bort en del smuts men lät dom grå håren vara kvar, det är trots allt ingen ung hund längre...:)

Chuck nr1.2m.jpg