Jump to content

Recommended Posts

Hej på er! Håller på att packa ryggan med utrustning för i natt bär det iväg till örnkojan igen. Kl 03.00 åker jag de sju milen upp till vildmarken. Väl framme tar jag fram pulkan och lägger i ett helt rådjur denna gång och släpar ut. Drar på mig skidorna och glider ut i mörkret mitt emellan två vargrevir.Rädd??? Nej verkligen inte. Tvärt om :) En intressant notering är att trots att vargarna har fri tillgång till mat har de aldrig någonsin varit framme och ätit av åteln. Varför det? Förmodligen för att det luktar människa, ibland kissar vi strax utanför kojan och den doften är så stark att de unviker den fullt ut. På de tretio åren som vi haft örnkojan samt de senaste 15 åren med varg har de passerat kojan kanske en gång per år och då ca 500-600 meters håll.Lite OT så där på torsdagskvällen :)Här en bild från i morse på hundpromenaden. Minus 23 grader :ohmy: [attachment=952]sorbo23.jpg[/attachment]en annan från här om dan...vi har förvånansvärt lite snö men isande kallt i stället.[attachment=953]kalltnu800.jpg[/attachment]

Två riktigt fina och stämningsfulla bilder, båda hade passat som julkort. perfekt komp och exponering. Gör någon glad och skicka dom som julkort, eller gör dig själv glad och skriv ut dom jättestort och häng på väggen! :) :)

Vilka fina bilder! :laugh: Och inte blev de sämre av din berättelse hur du /ni gör när ni matar de där farliga djuren. ;) Vargar är vanligen mycket skygga och håller sig därmed undan.Förresten så såg jag ett vackert rådjur idag på hundprommisen, men tyvärr hade jag inte kameran med :angry:

Riktigt läckra bilder, gillar andra bilden där man riktigt ser hur iskallt det är. Gäller att vara rätt klädd - är man bara det fungerar det nog mest. Men när ni sitter still... hur funkar det då? Extrakläder med er eller? För jag har svårt att hitta kläder att båda gå i - och sedan sitta och pausa i (även om man brukar gå lite mer "lättklädd" och klä på sig lite när man stannar).