Jump to content
Cope

En blåsig eftermiddag!

Recommended Posts

Var ute och testade ryssen någon timme i eftermiddags. Det var väl ingen hit då det blåste rätt bra. Men skit samma, finns lusten så ska man fullfölja :)

1. I detta område befann jag antingen knästående eller liggandes på mage.

_DSC3930.jpg

2. Grönt är skönt sägs det. Allt är dock inte skönt fick jag erfara. Förbannade nässlor :angry:

_DSC3954.jpg

3.

_DSC3959.jpg

4.

_DSC3970.jpg

5.

_DSC3999.jpg

6.

_DSC4058.jpg

7.

_DSC4071.jpg

Några motljusbilder med bokehbollar blev det inte denna gång. Det får jag ta med vid nästa försök :)

Jag har ingen aning om vad det är för blomma. Men jag tror att det är ett ogräs, det växer vilt iaf :)

Trevlig serie du fått till med ryssen! Det blir rätt skön smetig bakgrundsoskärpa med den :)

Gillar nog den sista bilden lite extra!!

Som alla andra redan sagt, härliga bilder allihop :thumbsup:  men sista bilden blir favorit :thumbsup: gillar färgerna och "ogräset"  :)    

Härligt att se att din ryss används! Många fina bilder här, och jag håller med om den "smetiga" bokehn. Den är fiiiin :) Mina favoriter blir 4 & 7. Den röda blomman är ett ogräs, jag har ett par stycken av den också, men de blommar inte än, eller så har de stått i vägen för trimmern...

Tack Mona :)

Jag gillar också den smetiga bokehn den gluggen lämnar efter sig. Speciellt när man befinner sig på låga nivåer långt ner i gräset. Så fort det blir bättre väder så får jag nog skruva på den igen och göra nya försök. Tänkte att nästa gång ska jag ha med en liten sax och städa upp lite bland bla tusenskönorna för att försöka få dom placerade i bilden på ett tilltalande sätt :)

Min Helios sitter på för det mesta! Jag älskar verkligen den! Men du, strunta i att städa, det är ostädat som gör bokehn i det låga perspektivet :)

Det var mer i framkant jag tänkte städa. Tex så att man får 5 blommor i rad eller nåt liknande. Sakerna i bakgrunden får vara som den är så länge det ser naturligt ut :)

Det blir fint i framkanten också bara dom inte skymmer för mycket. Dom skapar lite stämning i bilden, tycker jag ;)

Det är sant. Jag får prova olika metoder helt enkelt. Men först måste det sluta regna :badday: