Jump to content

Ett alldeles värdelöst Meyer Görlitz

Recommended Posts

Till min stora förvåning så fann jag mig själv med ett Meyer Görlitz i min hand idag. Närmare bestämt Domiplan 50mm f2,8, jag behövde inte ens köpa det. Det låg i garderoben och där har det legat i tryggt förvar i ett 20-tal år. Hmm, det är bra att man har full koll på vad man har och inte har :blink:

Hur som helst, det var rätt värdelöst men vad spelar det för roll ? Bländar-ringen funkar inte fast det kan kvitta den står konstant på 2,8 tror jag.

Testade lite i eftermiddag fast det blåste ju rätt rejält, det blir i alla fall många bubbles :)

post-823-0-94200700-1434306753_thumb.jpg

post-823-0-04507100-1434306998_thumb.jpg

Ha, ha , nä antalet bubblor kan man inte klaga på :D Men fy attan så svårt det var att fokusera med det. Det är väldigt mjukt/soft på full öppning har jag läst mig till, och dessa har jag inte gjort någon efterbehandling på.

Hej Tina! Roligt att se dig igen! Och vad roligt att du hittat en gammal lik skatt i garderoben! Domiplan är väl inte känt att vara den skarpaste kniven i lådan, men den ger underbara bubblor kan jag se. Tycker allt att tulpanen i ettan är tillräckligt skarp trots allt. Får du skärpt upp den lite också så är den helt acceptabel. Bilder med gamla gluggar måste inte vara knivskarpa, det är det som är lite av charmen. Att bländarringen har hamnat konstant på 2,8 ska du inte vara ledsen för, det är där den ska vara :lol:

Nu får du ut och öva mer, jag vill se mer bilder med Domiplan :)

Tycker också att du får testa ännu mer med den gluggen Tina, den ser ut att ha möjligheter, tycker att detta var gott och väl godkänt! :) Värdelös var inte rätta benämningen på den i mina ögon, tvärtom. Den får du vara rädd om, ettan blir vinnaren hos mig! :thumbsup:  :)

• 4 years later...