Jump to content

Recommended Posts

Dass med titthål :huh::D För mig känns inte bilden riktigt harmonisk att titta på, plus att jag tycker den blev lite för röd, och den röda dassfärgen finns även i vissa delar av marken och trädet till vänster vilket gör att den känns obalanserad i färgerna. Jag vet att du kan bättre, så jag hoppas du tar min kritik på rätt sätt...

Jag såg också den skumma färgen som jag tror är ett stick av magenta??

Och jag vet inte riktigt varför den kom fram vid sammanslagningen heller. Jag försökte iofs inte bli av med den heller. Men nu slog tanken mig att den hade kanske minskat om jag hade lekt med toningsreglaget i tex Capture one och möjligtvis vitbalansspaken också??

Jag får se om jag tar upp arbetet igen då det inte är ett höjdarmotiv :)

Hmm....kom nyss på att Capture one har en del nya verktyg gällande toning. Jag kanske ska se vad jag kan göra där. Hur resultatet blir vågar jag inte säga då jag inte har satt mig in i hur verktygen fungerar :)

Synd på magentasticket, annars en toppenbild! :thumbsup:  

Läckert litet utedass, kanske påverkar motljuset lite så att det är svårt att få till dom färger du är ute..? Känns som att dasset visas från skuggsidan tänker jag...

Mmm....kom på nu att man kan ju göra den svartvit för att bli av med sticket :)

Ja, dasset är taget från skuggsidan men direkt motljus tror jag inte det var...

Nja kanske inte ett starkt motljus som besvärar allt för mycket, men om man tittar på skuggorna i resten av bilden känns det som om ljuset kommer bakifrån och lite snett till vänster. Det jag menar är att då finns kanske inte mycket färger att trolla fram ur dasset. Fast det kanske var rätt färglöst... ?

Du har nog tusan rätt i ditt antagande om fallande ljus :)

Njo...dasset var rätt grönt tror jag. Jag kan bifoga en fil när jag kommer hem :)

Jag gillar inte färgen heller, men med lite redigering kan det bli en "skitbra" bild  :thumbsup:  :lol: Lite roligt är att jag också sprang på ett dass för några år sedan i skogen och som jag har bild på. Kan lägga ut den vid tillfälle..kanske kan bli en nytt ämne?

Jag gillar inte färgen heller, men med lite redigering kan det bli en "skitbra" bild  :thumbsup:  :lol: Lite roligt är att jag också sprang på ett dass för några år sedan i skogen och som jag har bild på. Kan lägga ut den vid tillfälle..kanske kan bli en nytt ämne?

Hehe, det kan det säkert bli :D

Ett dass ämne, varför har ingen tänkt på det förut :thumbsup::D

I min fotoungdom för ett par år sen var jag mer eller mindre aktiv i ett annat forum där vi hade en tråd om utedass enbart. Kul att se alla olika varianter av dass som finns där ute i skogarna... Men den blev inte så långlivad dock den tråden... :)

Hittade en annan utedassbild, eller rättare sagt resterna av ett dass och det var inte skogen eller precis, men ett utedass  :D

Stötte på den när jag dokumenterade rivningen av Sävenäskolonin.

post-1108-0-64805800-1434455910_thumb.jpg

Bilden är väl ok...men jag skulle inte vilja besöka den i det tillståndet, fast ibland kan vad som helst duga när nöden är som störst  :D  

Fick precis ihop en ny version av dasset. Denna gång med endast en liten gnutta färg, i princip svartvit. Om det blev bättre är jag dock osäker på. Att det inte är en höjdarbild vet jag iaf :)

post-882-0-42877200-1434484289_thumb.jpg

PS. Denna gång glömde jag leka med upprätning av olika slag så den får vara så här :)