Jump to content

Recommended Posts

Tack sanne, nä vi har inte många kossor här. Och dom få vi har här på gatan har bara två ben och dom vågar jag nog inte kalla för kossa... :D :D

Tack Odie, jo dom är lättskrämda så det krävs att man är försiktig. Men jag brukar ställa fokus på ca 35- 40 cm avstånd ungefär, så jag inte kommer för nära dom. Sen beskär jag vissa bilder, dom här två t ex är beskurna något.. :)

Jag testar vidare min nykonstruerade fattigmansdiffusor, vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Vissa bilder blir  medan andra inte blir det. Som dom här två på bananflugorna t ex, dom blev lite underliga i ljuset och färgerna tycker jag själv, kanske blev det för diffust...? :huh::confused0006:

Och nej ni behöver inte vara oroliga att jag ska fortsätta med mina bananflugor, det projektet är nerlagt men jag ville som sagt testa lite bara. Därför la jag dom här i stället för någon annanstans. Ska utvärdera och testa mer innan jag gör det hela offentligt... OM jag gör det... :D

Dom är kraftigt beskurna btw..:

1.

post-1074-0-94334400-1443020055_thumb.jpg

2.

post-1074-0-95702000-1443020059_thumb.jpg

Ja dom känns lite kontrastlösa eller nåt... Men jag tror att det beror på att jag fotade inomhus väldigt nära två väggar och dessutom en skåp ovanför, så ljuset kanske studsade lite för mycket åt alla håll, vem vet... :confused0006:

Använde samma utrustning i går med bättre resultat tycker jag....

Mmm...nåt har blivit lite skumt. Vad det är vete tusan. Det kanske är ljuset som spökar tillsammans med den hårda beskäringen ??

Kan hända du har rätt Cope, men jag tror nog mest på ljuset i alla fall. Testade som sagt en ny metod att diffusera på med blixtljuset till väldigt stor del riktat rakt fram. Så därför tror jag att det studsade mot väggar mm, det såg lika blaskigt ut innan beskärning. Det verkar som att det funkar bäst utomhus eller åtminstone bör det finnas gott om luft runt omkring...

Okej, du får forska vidare så vi får klarhet i detta. Kan vara roligt att känna till vad det är som stör :)

Mmm, ska se om jag lyckas bringa klarhet i det...

Men klart är att det var endast ca 25-30 cm till två väggar och även till ett skåp ovanför. Och diffusorn var placerad ovanför motivet kan man säga och yongnuo-blixten i blixtskon riktad framåt/snett neråt. Så min  misstanke är att det blev väldigt mycket ljus som studsade omkring och tog bort lite kontrast mm...