Jump to content

Recommended Posts

Jag har kommit till insikt om att det blir väldigt många bilder på flugor från min sida, här gör jag en tråd för dom bilderna i stället för att hela tiden skapa nya. Och skulle någon mot förmodan vilja använda tråden för samma ändamål så var så god! :)

Börjar med en fluga tagen ur två vinklar, lite snabbt och hastig i afton när solen faktiskt tittade fram, orkade inte montera någon blixt, den är ändå utan ström just nu, så jag blev lat och använde den inbyggda. Hade problem med skärpan då jag stod och hängde lite in över busken som svajade till en del.. :)

1.

post-1074-0-34971500-1431976733_thumb.jpg

2.

Kan se at flue tiden er kommet...det skulle jo være sundt med sådanne en til middag  :nyam:  Men men..skal vi ikke bare nøjes med at se dine fine billeder..god skarphed synes de blev gode begge to  :P

Haha, ja en sån till middag vore nog kanske lite för sunt, man behöver nog några stycken i så fall.. :D

Tack sanne för trevlig kommentar, kul att du gillade det! :)  :)

Haha, ja en sån till middag vore nog kanske lite för sunt, man behöver nog några stycken i så fall.. :D

Tack sanne för trevlig kommentar, kul att du gillade det! :)  :)

Det er jo bare tilskuds mineraler  :D 2 stk er måske nok :thumbsup:

Jag tycker inte det är något större fel på skärpan! Ljuset blev kanske lite svagt i ettan, men en fin bild i alla fall. Tvåan blir min favorit för jag gillar vinkeln bäst i den bilden. Bladet ser ut att sväva i luften och flugan är passagerare :)

Tack Mona! :) Tror jag drog ner exponeringen i första bilden i ACR men det blev kanske för mycket. Tycker att den inbyggda blixten tenderar att bli väldigt stark i makro bilder om man inte kompenserar styrkan, vilket inte jag gjorde...

Jättefina bilder :thumbsup: man kan väl kalla dig "flugornas herre" för tillfället :D Jag tycker bild 2 i första omgången och 2 samt 4 i andra omgången är härliga makrobilder :)

Efter regn kommer sol och mer regn med åska och dunder, sen tittar solen fram igen med lite tur, precis så som den gjorde i dag! :)  Då fick jag en halvtimme med kameran och gammelgluggen, mitt Auto Tamron. Väntar fortfarande på adaptern till Heliosen...

post-1074-0-86179800-1432227587_thumb.jpg

En liten rättelse här, både min adapter och bakre linsskyddet hade visst kommit i dag, såg nyss att ingen tagit in posten bara... Väntar med spänning på nytt tillfälle att få prova min ryss nu! :)

Nu är jag i gång igen. Ändrade rubriken då jag sällan kan nöja mig med en bild... :lol:

1.

attachicon.gif11.jpg

2.

attachicon.gif22.jpg

3.

attachicon.gif33.jpg

4.

attachicon.gif44.jpg

5.

attachicon.gif55.jpg

6

attachicon.gif66.jpg.

Ett gäng riktigt bra flugor, och jag gillar speciellt nr 6, så skarp och tydlig i varenda hårstrå. Förstår inte hur du lyckas komma så nära, eller rättare sagt få dem så stora, så blir aldrig mina makroinsekter, iaf inte de som är väldigt små. Håller med om att du är "flugornas herre" :)