Jump to content
Lelle

Begagnad Fotoutrustning

Recommended Posts

Hej  :)

Tänkte på att många av oss säkert har en massa fotoprylar liggande som man inte "orkar" sälja eller hjärta att slänga.

Skulle det vara en idé att lägga ut det på forumet så det byter ägare under "bortskänkes eller säljes extremt billigt" ?

Spiderholster 

Då har jag ett nästan nytt Spiderholster  http://spiderholster.com/ till vrakpris om någon är intresserad. Köpte den för att bära mitt 500mm,  eftersom det är en riktigt kraftig konstruktion som man kan lita på. Men efter ett par testrundor upptäckte jag att det är väldigt jobbigt att bära en sådan klump + kamera på 5-6 kilo. Har kört den med kamera utan batteripack + 300mm f4 och där har den varit perfekt. Grejen är bara att jag tidigare köpte en något enklare Spiderversion som man kan ha i livremmen eller i midjebältet på ryggsäcken.

post-1108-0-32177800-1431342236_thumb.jpg

Jag har flyttat tråden till "Köp & Sälj". Tyckte vi kunde ha ett forum för denna kategori också, så jag skapade ett forum till. Där går även bra att annonsera för den som vill det.

Jag har flyttat tråden till "Köp & Sälj". Tyckte vi kunde ha ett forum för denna kategori också, så jag skapade ett forum till. Där går även bra att annonsera för den som vill det.

Kanonbra  :thumbsup:

Nu har jag testat spidern lite här hemma. Det känns som att det funkar okej, men det känns aningens tungt med 70-200. Med makrot funkar det utmärkt och jag tror att det är likadant med 24-70 monterat även om det väger strax över 300g mer.

Det här kommer nog bli en följeslagare både på äventyr och på semestern :)

Vad trevligt att du blev nöjd  :) Jag upplevde också att man inte skall kroka fast för tung utrustning om det skall kännas behagligt att bära. 

Å fan Cope  :o  har du en så stor och lång att den hänger ända ner till anklarna?? :confused0006:

Nä, tyvärr inte. Eller vad snackar du nu om? :P  :lol:

Någon som är intresserad av att köpa mitt Nikon AF-S Nikkor 300mm f/4E PF ED VR? Jag köpte det för att för att vikten bara är 740 gram och för att bildkvalitén är suveränt bra. Tänkte använda det när jag skall vandra långt i fjällen t.ex. Men jag köpte också några månader senare Nikon 500 /4 som visade sig vara en otroligt grym optik men klart mycket tyngre. Så varje gång jag skall ut och gå lite längre och fågelfotografera står jag där med båda linserna och väger dem i händerna, men till slut blir det ändå 500 som får åka med på gott och ont.

Verkar inte vara något brinnande intresse för ett Nikon AF-S Nikkor 300mm f/4E PF ED VR  :huh: Men om jag säljer det för nästan halva priset med stativfäste på köpet, vad säger ni då????  http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1007890316/nikon/af-s-300-4-0-e-pf-ed-vr

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1002963783/nikon/stativfaeste-rt-1-af-70-200-4-0g-och-af-s-300-4-0-e-pf-ed-vr?gclid=COnn9Nqd98YCFeL3cgodU_0LyA

SÅLD!

Jag har inget större behov av dom öängre brännvidderna och dessutom så täcker mina nuvarande gluggar in 300mm.

Annars hade jag utan tvekan slagit till då märket inte kan bli mer rätt :)

Jag har inget större behov av dom öängre brännvidderna och dessutom så täcker mina nuvarande gluggar in 300mm.

Annars hade jag utan tvekan slagit till då märket inte kan bli mer rätt :)

EOS-gänget är så elaka :bleh: tack för ditt stöd Cope  :) Om du hade haft behov av min lins hade du fått den så billigt att den "mörka" sidan hade fällt tårar på sin utrustning  :D  

Dom begriper inte bättre :D

Det är tur för dom att jag inte köper den för då hade dom fått sin utrustning fuktskadad ;)