Jump to content
Sign in to follow this  
Rolf

Ett forums liv och leverne.

Recommended Posts

Tråkigt nog ser man ganska ofta att vissa struntar i att kommentera inlägg och bilder. Att däremot själva skapa trådar och ta emot kommentarer är inget man drar sig för. Väl nöjd med responsen försvinner man sedan utan att ägna en tanke på att man själv kanske borde vara aktiv i andras trådar.

Jag hänger inte ut någon enskild, men känner att saken måste belysas innan stämningen i forumet faller och vi i värsta fall tröttnar. Att man inte alltid svarar i varenda tråd är inget konstigt, men vill man själv ha något så får man också ge något.

Ett forum är en gemenskap där man tar och ger. Att bara skapa en tråd och ta emot den feedback man får för att sedan strunta i att själv vara aktiv är mycket dålig stil och passar inte här!

Ett forum är inte facebook, som är ytligt och helt utan krav på engagemang. Ett forum är ett virtuellt café där man samlas och umgås kring ett gemensamt intresse.

Jag känner mig väldigt skyldig. Har varit ett riktigt egocentriskt svin, lovar skärpa mig. Hade lite svårt i början att hinna med alla trådar och få till det tekniska i själva forumet. 

Det är kul att forumet är så livaktigt. Jättekul på alla vis. Man minns ju de sista åren på Nikonforum. Men jag har just nu inte en chans att läsa alla kanonfina inlägg än mindre kommentera. Så jag har löst det genom att inte posta så mkt utan försöka balansera inläggen med vad jag kommenterar - eller nåt ;) Hoppas ni förstår. Postar man mkt bör man också vara aktiv i att kommentera. Tycker jag