Jump to content

Recommended Posts

• Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Å här finns även örn och fiskgjuse.....http://pontu.eenet.ee/

Vi har en chef på jobbet som är tom i holken :lol:

Kvällsmat hos ormvråkarna... sicka  små vråk-dunbollar 

Posted Images

Nu är det bara två ungar, i går var det tre. Någon som vet vad det är som tar kål på dom? Iband ser det ut som dom slåss som galningar för att ha ihjäl varandra, någon som vet om det är så det funkar?

Mamma U var med mat i förmiddags. Sedan dess inget. Har du sett hur det ser ut i boet nu? Som en kyrkogård full med likdelar och benbitar. Tidigare idag slogs de om vad som såg ut att vara en råttsvans. Jo förresten noterade jag att lillebror inte fick en enda liten smakbit av den mus mamma U serverade.

Jag har också noterat att den större av dom då och då gör våldsamma utfall mot lillebror, en lång stund var jag övertygad om att han var död. Bara låg där helt stilla medans storebror släpade runt honom och mer eller mindre åt av honom. (Såg det ut som...)

Jag har inte sett några likdelar tror jag, men jag satt faktiskt och tittade på något som kunde liknas vid en fot, eller delar av en fot, ett par fågeltår! Men så slog jag bort det och intalade mig att det var någon liten kvist eller nåt! Kanske var det tår ändå... Jag har inte sett några utfall heller, men dom verkar lite irriterade på att det är trångt och ser ut att vilja sträcka på vingarna. Hur trångt hade det inte varit om alla överlevt! Undrar vem som ätit upp dem.....

Nu sover de, och mamma Uggla är fortfarande borta. Hon har väl nattskiftet!

• 10 months later...