Jump to content

Recommended Posts

Jag och Cope var idag i Munka Ljungby, jag släppte av Cope vid vattenfallet (Nyamölla) och fortsatte sedan till strömstareland, när jag kom fram lyste de med sin frånvaro men jag tog sikte på en sten som jag tyckte såg inbjudande ut för en strömstare att sitta på, efter en halvtimmes vänta dök den upp landade på stenen som jag hade kameran riktad mot och jag fick mina bilder och flög sedan iväg, väntade cirka en timme men sen gav jag upp, och återförenades med Cope vid vattenfallet.

1.

_DSC3199_1024.jpg

2.

DSC_2446_1024.jpg

3.

DSC_2459_1024.jpg

4. En med kort tid 1/8000 sec

DSC_2465_1024.jpg

5. Ovanför fallet

DSC_2470_1024.jpg

6. Foto kompis

DSC_2474_1024.jpg

Du har också fått till en trevlig serie bilder. Femman blir favvo direkt. 

Kompostkvarnen i sista bilden var annorlunda tycker jag.  :D

Tjusigt Odie. Trägen vinner till slut och idag vann du stort.

Kul att du frös vattnet, det hade jag inte en tanke på :)

Och jag gillar att du även fotade dammen ovan fallet, det missade jag också. Snyggt....

Men favoriten får ändå bli tvåan. Det är ju trots allt fallet som lockar mig mest :)

Rolf.....Du börjar leva farligt :angry: 

Även du Odie fick en finfin bildserie, och Strömmis i alla ära den blev ju en bra belöning på din envisa väntan, en kanonbild men favorit för mig blir 3 och 4 favoriter :wub:

Kul att se samma bild i två varianter! :)

Även om man inte kan undå att se det i alla bilder, men i femman ser man vilket underbart väder ni såg ut att ha! Vi hade väl också bra i går, men väldigt blåsigt. Ser ut att bli en bra dag i dag också, men kallare. Men så är jag på jobbet också... :(

Du har lyckats att få ett gäng suveräna bilder du också :wub:

Inte visste jag att det fanns säl Munka Ljungby men bild 6 visar ju tydligt att så är fallet :D

Va kul att du lyckades fånga strömmis, jag hade nog tröttnat efter en kvart :)

För övrigt har du fått med dig härliga bilder hem, favoriter blir 3, 4 och 5, snyggt fotat!!

Kul att du hittade lilla Strömmis till slut! Bilden känns lite ovanlig för man får ingen näravattenkänsla, men vad gör det när hon poserar så fint :)

Dina vattenbilder är också väldigt fina, och kul att du tog två olika exponeringstider på samma motiv. Många är trötta på mjöligt vatten, men inte jag! Jag tycker det är otroligt mycket vackrare med lång tid på vatten. Favoriten blir nr 3 av samma anledning som jag skrev i Connys tråd. Tajtare och mer innehåll med stenarna och ståna i förgrunden. Bra fotat av dig också :wub:

Fotokompisen känner jag igen! Kul att han fick vara med :) Nästa gång får ni ta en gropieselfie :P

Tack Mona! Strömstaren satte sig på stenen en endaste gång så jag fick ingen bild på den i vattnet. Att jag tog en bild med korttid var mer för att testa, jag tycker nog också mest om mjukt vatten. :)