Jump to content

Recommended Posts

Idag var jag och Odie och kollade läget i Munka. Jag hoppade av vid vattenfallet och Odie åkte iväg för att jaga strömmis.

Det var inte helt lätt att hitta någotsånär bra komp utan det fick bli som det blev. Och sen bråkade väl ljuset också med sin strålande sol och blå himmel.

Ett 70-200 hade varit på sin plats idag för att kunna ta lite mer detaljbilder. Men i avsaknad av det, så blev den längsta brännvidden jag hade med mig 105mm med makrot.

Nåväl, det här upplevde jag i förmiddags iaf...

1.

_DSC2265.jpg

2.

_DSC2267.jpg

3.

_DSC2269.jpg

4.

_DSC2274.jpg

5.

_DSC2296.jpg

6.

_DSC2298.jpg

7.

_DSC2302.jpg

8.

_DSC2305.jpg

9.

_DSC2325.jpg

10.

_DSC2308.jpg

Ja, färgen på bl a vattnet är lite skum. Jag har ju fått värma upp rätt ordentligt för att kompensera för den kalla tonen filtret ger. Men i det stora fallet så var vattnet både brunt och vitt beroende på hur och var det rann.

I bilderna 5 och 6 + liknande bilder är det solen som lyser igenom vattnet och ger den gyllne färgen. Det var riktigt snyggt irl. Det såg ut som att det var lampor som lyste upp :)

Du vet inte om det för att du bor på fel plats. Ta flyttbilen söder om åsen och anslut till gänget ;)

Ansluta mig till gänget? Bröderna Daltons äventyr i skogen.  :D  :D  :D

Du får visa mig vid tillfälle, det ser lite spännande ut.  :thumbsup:

Hehe, nånting ditåt :)

Absolut, det är ett litet ställe men jag är glad att jag har varit där. Tänker återvända när träden har blivit gröna för att få den "rätta" bilden :)

Tjusigt Cope! Det var en kul skön dag vi hade där :thumbsup: dina bilder blev superfina sexan gillar jag för det fina ljuset, annars är det svårt att plocka ut någon speciellt, bra jobbat. :thumbsup: :thumbsup:

Tack :)

Absolut, det kan inte bli bättre :)

Mycket fin serie!! Vattnet i fallen blev läckert med dom skiftande färgerna!

Ska jag välja några favoriter blir det sjuan och åttan  :)

Dom två sista får mig att tänka på öl  :drinks:

Tack Mathias :)

Hehe....öl....ja, varför inte :)

Det här var en riktigt fin serie! Jag tycker du fått till många fina vinklar. Jag kan ana att det var knepigt med en del komp här, men du lyckades väldigt bra. Färgen blev som de andra sagt lite mysko, men jag gillar faktiskt färgen. Tycker som Tedh att bilderna lyfts av denna ju mer man tittar. Hade det varit helt naturtroget hade det varit bilder i mängden på ett vattenfall. Solljuset som lyser ser ut som strålkastare som sitter bakom vattnet. Snyggt! Första bilden ser ut att vara HDR med sitt tonomfång.

Svårt att välja ut bara en här, men om jag gör ett försök så faller rösten på nr 7. Stenarna skapar liv och ett större innehåll, plus att bilden är lite tajtare. Bra jobbat Conny :wub::thumbsup:

Tack Mona :)

Jag vet inte varför färgen blev som den blev. ND-filtert kyler ju ner rätt rejält och själva vattenfallet låg i skugga vilket jasg vill ha till ett "kallt" område. Och ovanför och runt omkring lös solen rätt ordentligt och gav omgivningen ett väldigt varmt utseende. Det måste vara det som har gett mitt resultat. Odies bilder har ju också lite av det gula i vattnet men han saknar min blåa ton i det vita.

Jag tror jag även hade mitt Pol-filter monterat på dessa bilder då jag hade det på nästan hela dagen. Det kanske har gjort sitt till??

Hehe, jag har inte HDR:at någon av dess bilder. Bara normal efterbehandling :)

Du får börja samma skift som jag och Cope då får vi massor av tillfällen :P

Nog för att jag inte hade haft något i mot era lediga perioder men att jobba natt locka inte, räcker med kvällsskiften jag har ibland sitter som en zombie för tillfället då jag har jobbat kväll denna vecka så nattskift är nog inget för mig.