Jump to content
Rolf

Det händer bara inte...

Recommended Posts

Oftast är det trevligt när posten kommer, dock inte alltid...  :badday:  :badday:  :badday:  :badday:

Något säger mig att detta blir en av de dyrare knivar jag köpt...

Varför händer det inte Cope i stället? :angry:  :angry:

post-818-0-55146700-1425925300_thumb.jpg

:rotfl:  :rotfl:

Jag är glad över att det händer dig och inte mig. Du får börja köpa kameraprylar istället då dom släpps igenom utan problem :)

Användandet av---->  :rotfl:  <---- I denna tråd undanbedes!  :angry:

Typiskt att lilla oskyldiga jag skulle råka ut för detta. Har dom inget annat att göra på det där verket...  :character0029:

:rotfl:  :rotfl:

Okej.......ska för :rotfl:  :rotfl: söka :rotfl:  :rotfl: :rotfl: . Näf-n, det går inte :evilgrin0003:  

Skit ner dig. Krampaktigt och meningsfullt!  :angry:  :angry:

Tror du ska lägga ner den där importen i fortsättningen. Ser ut att kunna ge en hel del trubbel. Vad krävs egentligen för att få ta hem såna där saker?

Tror du ska lägga ner den där importen i fortsättningen. Ser ut att kunna ge en hel del trubbel. Vad krävs egentligen för att få ta hem såna där saker?

Vapenlicens?  :wacko:

Nädå. Jag får ringa dom och förklara bara. Dyrt blir det nog men jag tror inte det blir problem att få loss den. Den är ju ändå Svensktillverkad och går att köpa här, dock betydligt dyrare. Misstänker att det har lite med storleken på kniven att göra.

Total längd: 385 mm

Bladets längd 254 mm

Bladets tjocklek 7 mm

Vikt utan slida 520 g

Kvalitet på stål och annat bjäbb skiter dom nog i. Eller så är det en ren rutinkontroll jag fastnat i.

Det kan ligga något i det med licensen, du får ringa och kolla. Hoppas det går bra så du slipper skaka galler... :greensmilies-004:

I så fall förväntar jag mig minst ett besök i veckan av dig och mängder av tröstande kexchoklad. :nyam: 

För kvalificeringen till noll kexchoklad på livstid kan väl inte gälla om jag sitter i finkan?  :y1:

Hamnar du där så kan jag ta det för övervägande att släppa efter på livstiden!! Men jag bakar inte in någon fil, bara så du vet :D

Hamnar du där så kan jag ta det för övervägande att släppa efter på livstiden!! Men jag bakar inte in någon fil, bara så du vet :D

Det är rätt. Baka in en kompaktkamera av märket Canon. Han ska minsann lida ordentligt :D

Det behövs inte. En vinkelslip är snabbare.  :lol:

Det är rätt. Baka in en kompaktkamera av märket Canon. Han ska minsann lida ordentligt :D

Jag skall be att få isoleringscell.  :angry:

Såååååå... Inga som helst problem att få loss det "beslagtagna godset." Nästan inga problem i alla fall. Den myndiga men tillmötesgående tulltjänstemannen förklarade med all önskvärd tydlighet allvaret i att införa dylika varor till vårt land utan att tydligt deklarera desamma. (Hur jag nu skulle kunna vara ansvarig för det?) Men jag opponerade mig inte.

Men, då värdet på det odeklarerade godset var förhållandevis ringa, fick jag nådigast behålla det mot erläggande av diverse avgifter (Höga,) moms, tull och några avgifter till och sedan mera moms på det, kändes det som...

Oavsett vad, så är "Tor" nu på väg hem inlindad i en fyrsiffrig räkning. Snålheten bedrar understundom visheten, rejält...  :badday:

Nästa gång jag köper kniv blir det från Toys R Us.

Bra att det löste sig till slut iaf. Även om det blev något dyrare än beräknat.

Något säger mig att du inte riktigt menar det du säger...  :confused0006:   :D

Rolf: Klart han menar det. Han är nog läskunnig och förstår ju nu att kniven/svärdet/vaddetnukallas snart är i din ägo. Vore dumt att fara med osanning och vara obstinat nu. :D

Jag som sett fram emot att för första gången få baka in ett verktyg, precis som på film! Nu snuvade du mig på det roliga :bleh:

:y15:

Jag som sett fram emot att för första gången få baka in ett verktyg, precis som på film! Nu snuvade du mig på det roliga :bleh:

:y15:

Nu skall fröken inte vara sån...  :pied-cul:

Såååååå... Inga som helst problem att få loss det "beslagtagna godset." Nästan inga problem i alla fall. Den myndiga men tillmötesgående tulltjänstemannen förklarade med all önskvärd tydlighet allvaret i att införa dylika varor till vårt land utan att tydligt deklarera desamma. (Hur jag nu skulle kunna vara ansvarig för det?) Men jag opponerade mig inte.

Men, då värdet på det odeklarerade godset var förhållandevis ringa, fick jag nådigast behålla det mot erläggande av diverse avgifter (Höga,) moms, tull och några avgifter till och sedan mera moms på det, kändes det som...

Oavsett vad, så är "Tor" nu på väg hem inlindad i en fyrsiffrig räkning. Snålheten bedrar understundom visheten, rejält...  :badday:

Nästa gång jag köper kniv blir det från Toys R Us.

Du får se det positiva i hela historien och känna stolthet över att få ge ett bidrag till statskassan.  :lol: