Jump to content
lillepv

Temafotografering 9: En känsla av våren.

Recommended Posts

Då jag vann tematävlingen nr 8 så har jag fått äran att starta ett nytt tema att fundera över! Ämnet jag valt är En känsla av våren. Annars som vanligt fri tolkning och fritt val av redigering. Max 2 bilder per medlem, samt att bilden ska vara tagen under tävlingsperioden.

Tävlingen är öppen 2015-02-14--2015-03-08. Bilderna laddas upp i denna tråden.

Vinsten blir äran att starta ett nytt tema!

LYCKA TILL!!  :)

Mitt bidrag till tävlingen en känsla av våren blir en fågel, och tro det heller ej, det blir en Strömstare.
Att komma den här fågeln in på livet när den bygger bo är inte lätt. Så det blev ett riktigt långskott.

post-1108-0-95458200-1424555574_thumb.jpg

Lelle. Den bilden är inte tagen under tävlingsperioden och får normalt sett inte vara med. Du kan för min del avvakta vad i första hand lillepv tycker med även de andra deltagarna. 

Edit. Jag missade naturligtvis att skriva min egen ståndpunkt som är att vi strikt skall hålla oss till reglerna.

Måste glömt ställa in kameran efter Nikon-besöket för linsöverstrålning, lovar att jag inte försökt fuska  :huh:
Har tyvärr inget att ladda upp heller, ser att det är fel datum/tid på bilderna jag fotade idag också.
Var nämligen i Jonsered och plåtade Strömstare idag igen, det var bättre ljus den här gången.
Synd att du inte kunde följa med idag Rolf, då hade jag haft ett ögonvittne. 

Mitt bidrag till tävlingen en känsla av våren blir en fågel, och tro det heller ej, det blir en Strömstare.

Att komma den här fågeln in på livet när den bygger bo är inte lätt. Så det blev ett riktigt långskott.

attachicon.gifStrömstare.jpg

Då jag vann tematävlingen nr 8 så har jag fått äran att starta ett nytt tema att fundera över! Ämnet jag valt är En känsla av våren. Annars som vanligt fri tolkning och fritt val av redigering. Max 2 bilder per medlem, samt att bilden ska vara tagen under tävlingsperioden.

Tävlingen är öppen 2015-02-14--2015-03-08. Bilderna laddas upp i denna tråden.

Vinsten blir äran att starta ett nytt tema!

LYCKA TILL!!  :)

Undrar om det är möjligt att byta ut sitt bidrag till tävlingen. Är av olika anledningar inte nöjd med första bilden på Strömstaren?

Det här får bli mitt vårtecken!

Fotograferad med gluggen bak & fram.

post-882-0-93857200-1424969613_thumb.jpg

Jag redigerar inlägget och lägger till ytterliggare en bild till temautmaningen.

post-882-0-05546900-1425310021_thumb.jpg