Jump to content

Recommended Posts

Idag gjorde jag lite god Granola, dvs rostad müsli. Bild behövdes för receptet. Blir ni sugna på frukost?! :P Tyck gärna till om bilden även om den inte ligger i kritikforumet.

post-821-0-85517200-1417632475_thumb.jpg

Du har lyckats fullt ut även denna gång. det ser riktigt aptitligt ut.

Det som möjligen skulle kunna höja den från 99,9 till 100 är att du skulle ha försökt centrera den djupa tallriken så att den stod exakt i mitten på tallriken undertill. Men det är en petitess i sammanhangen.

Du har som sagt gjort det igen :wub:  :wub:

Tack Conny :) Just den detaljen hängde jag mig också på, men tyvärr såg jag det inte förrän i datorn. Det var inte lätt att ha kameran längre ut över bordet heller, hade den tvärgående pinnen så långt ut jag vågade.

Den här granolan är riktigt god! Långt mycket bättre än köpt.

Tack Conny :) Just den detaljen hängde jag mig också på, men tyvärr såg jag det inte förrän i datorn. Det var inte lätt att ha kameran längre ut över bordet heller, hade den tvärgående pinnen så långt ut jag vågade.

Den här granolan är riktigt god! Långt mycket bättre än köpt.

Det har jag full förståelse för. Jag hade inte heller upptäckte det förrän jag suttit framför datorn :)

Att den var god betvivlar jag inte det minsta :)

Tack Jens :) Nej, ingen blixt, bara naturligt ljus från vänster. På höger sida ljusade jag upp de mörkaste partierna i tallriken med en reflexskärm. De gånger jag använt blixt i dagsljus så blev tonen mer varm. Vet inte om man måste ha softboxar för att få till det vita ljuset.

Det har jag full förståelse för. Jag hade inte heller upptäckte det förrän jag suttit framför datorn :)

Att den var god betvivlar jag inte det minsta :)

De minsta detaljerna tänker man inte alltid på när man tittar på kameraskärmen!

De minsta detaljerna tänker man inte alltid på när man tittar på kameraskärmen!

Exakt, och det är egentligen inte så konstigt då skärmen är så liten. Man skulle kanske koppla ihop den bärbara datorn med kameran så man fick upp resultatet direkt på skärmen. Iaf när det gäller denna typ av fotografering.