Jump to content

Recommended Posts

Idag bar det iväg till Axeltorpsravinen med Odie. Där ska det bl a finnas strömstare och forsärla och naturligtvis rinnande vatten :)

Ravinen befinner sig ute på Bjärehalvön men var fram tills för några dagar sedan helt okänd för mig. Tyvärr var det en ravin med betoning på ravin. På många ställe var det både besvärligt och livsfarligt att ta sig ner. Att det även skulle bli sketajobbigt behöver jag nog inte nämna :)

Nåväl, kommande bilder visar på ett ungefär det jag upplevde idag.

1.

_DSC1002.jpg

2.

_DSC1014.jpg

3.

_DSC1017.jpg

4.

_DSC1020.jpg

5.

_DSC1022.jpg

6. Mossa fanns det i princip överallt.

_DSC1032.jpg

7. Den här lilla ynkliga svampen hittade jag när jag letade efter Odie :)

_DSC1036.jpg

8. Här är han i egen hög person.

_DSC1041.jpg

9. Strömmis försvann när vi kom klampande och tyvärr återvände den inte....

_DSC1044.jpg

Detta var väl i stora drag min dag i Axeltorp....

Härliga bilder Cope, trevligt att ni kom ut. :)

I dag gjorde det inget att jobba, för här tvärvände det fina vädret från i går och det blev dimma, så kraftig att Bromma inte kunde ta emot flygplan och således inte skicka några heller.... Även Arlanda hade bekymmer. Fukt som återfrystes på vägarna som var kalla från natten ställde till det här och där i trafiken. Så ni bodde på rätt ställe i dag... ;)

Men låg Odie så långt ner att du letade efter honom bland svampar och löv...? :confused0039:

Fina porträtt på honom hur som helst, i sista bilden ser han hur proffsig ut som helst! :)

Men favoriter trots allt blir 2 och 4! :wub::thumbsup:

Kul att ni har hittat ett nytt ställe!!

Du har fått med dig en fin serie bilder därifrån. Gillar nog sexan och sjuan bäst aven om dina bilder på det rinnande vattnet också är trevliga :)

Förstår att du hade svårt att hitta Odie, hade det inte varit för den svarta kameran hade han inte synts alls :P

Härliga bilder Cope, trevligt att ni kom ut. :)

I dag gjorde det inget att jobba, för här tvärvände det fina vädret från i går och det blev dimma, så kraftig att Bromma inte kunde ta emot flygplan och således inte skicka några heller.... Även Arlanda hade bekymmer. Fukt som återfrystes på vägarna som var kalla från natten ställde till det här och där i trafiken. Så ni bodde på rätt ställe i dag...

Men låg Odie så långt ner att du letade efter honom bland svampar och löv...?

Fina porträtt på honom hur som helst, i sista bilden ser han hur proffsig ut som helst! :)

Men favoriter trots allt blir 2 och 4! :wub:

Hehe, vi bor alltid på rätt ställe ;)

Odie kan befinna sig var som helst och idag hade han även ansträngt sig för att kunna försvinna. Därför letade jag grundligt :)

Jag håller med. Ett riktigt hårdnackat proffs.....

Mange fine billeder...endelig lidt billeder her på siden  :)  synes de alle sammen er gode især dem med vandløbet på ...vh Sanne

Tack Sanne :)

Ja, äntligen kom man ut. Jag har verkligen gått ner på sparlåga sista tiden. Hoppas det snart blir ändring på det....

Kul att ni har hittat ett nytt ställe!!

Du har fått med dig en fin serie bilder därifrån. Gillar nog sexan och sjuan bäst aven om dina bilder på det rinnande vattnet också är trevliga

Förstår att du hade svårt att hitta Odie, hade det inte varit för den svarta kameran hade han inte synts alls :P

Tack :)

Ja, det var kul. Det är inte varje dag man upptäcker nya platser.

Precis, det var kameran som gjorde så att jag hittade honom ;)

Fina bilder Cope! bild 2 och 3 var värt besväret med att klättra ner. :thumbsup:  :thumbsup:  Och i bild 9 fick du med en stilig herre! :P

Tack Odie :)

Jo, så här i efterhand var det värt det. Men precis när jag hade kommit upp så undrade jag vad jag höll på med. Det var inte någon direkt skön känsla om man säger så :D

Jag håller med. En mkt stilig herre..... :)

Vilket fint ställe detta verkar vara! Många fina bilder fick du också. Tvåan är riktigt svindlande med det perspektivet. Snyggt! 2 & 4 vinner med knapp marginal, och porträttet på Odie är riktigt bra. Riktiga paparazzibilder på honom :thumbsup:

Bilderna påminner mig om naturreservatet strax innan Ullared. Gässlösa tror jag det heter.

Tack Mona :)

Var det inte dit (gässlösa) du och jag snackade om att träffas förra hösten.  Ann och Ida är inne på Ge-kås och du och jag är ute i skogen :)

Och minns jag inte fel så hade väl du önskemål om att åka inom Ge-kås du också :)