Jump to content
Jens Nilsson

Mässan i korthet...

Recommended Posts

Jag fick inte mycket till bilder från mässan, känner mig bara dum när jag går där bland allt folk och försöker ta bilder, men några blev jag ju tvungen att ta. Tycker att det kändes som att det fanns mindre saker att kolla på än i fjol. Men jag fick ett möte med lillepv i alla fall, och det var ju inte helt fel! :)

1. Jag hann i princip bara gå in så fann jag denne forummedlem inte helt överraskande intill Canons monter! :y15: När han kunde slita sig därifrån så gick vi och fikade, och hade ett långt och trevligt samtal!

post-1074-0-90985800-1416649419_thumb.jpg

2.Detta vet jag inte riktigt vad det har med foto att göra, annat än att man kunde fota det... :confused0039:

post-1074-0-21568100-1416649422_thumb.jpg

3.Så här tomt och eländigt såg det ut vid Nikons monter...

post-1074-0-50913700-1416649424_thumb.jpg

4.....medans man knappt kunde komma fram till Canons dito då alla var mer intresserade av deras prylar. Dom som inte har kamera och dom som ville byta upp sig visade det sig.. :lol: :lol:

post-1074-0-85207300-1416649426_thumb.jpg

5.Ja ni ser, här fick man vara lite hårdhänt för att ta sig fram om man ville klämma på Canons saker, och kolla minen på mannen till höger, han hade precis som ende besökare blivit påprackad lite Nikonbroshyrer i en otroligt skrikande gul Nikonpåse, som man kunde använda som räddningsväst eller nåt... :D

post-1074-0-09848900-1416649429_thumb.jpg

Kul att du och lillepv fick till en miniträff i alla fall.

Att du fick plåta baksidan av Nikon montern är ju förståeligt för i vanlig ordning gick det väl inte att klämma sig fram dit.

Och vad jag kan förstå gick det tydligen lika bra att hämta Nikonbroschyrer och prylar i Canons monter. :D  :D  :D  

Kul att du och lillepv fick till en miniträff i alla fall.

Att du fick plåta baksidan av Nikon montern är ju förståeligt för i vanlig ordning gick det väl inte att klämma sig fram dit.

Och vad jag kan förstå gick det tydligen lika bra att hämta Nikonbroschyrer och prylar i Canons monter. :D:D:D

Nu blev det vinklat minsann... :D :D

Baksidan med Nikon är att det såg lika tomt ut på framsidan som baksidan! ;)

Najs.....kul att du träffade lillepv.

Fick du bekantat dig med något skoj??

Om det nu var så lite fplk vid Nikon´s montrar som du säger, så förklaras det av hur lite Stockholmanrna begriper :D

Najs.....kul att du träffade lillepv.

Fick du bekantat dig med något skoj??

Om det nu var så lite fplk vid Nikon´s montrar som du säger, så förklaras det av hur lite Stockholmanrna begriper :D

Jag lyckades slå mig fram och känna lite på en 6D, som ligger högt upp på önskelistan. Den är något större än min nuvarande men egentligen vill jag ha en ännu större modell då jag tycker att min är i minsta laget för mina händer. 5D är ju ännu större men tyvärr ännu dyrare också. Men jag får se hur prisläget ser ut när det blir dags, då har det säkert dykt upp ytterligare en ny modell... :)

Men jag tror att du tänker fel, det visar hur mycket faktiskt Stockholmarna begriper... :)

En mässa jag gärna hade besökt om det var möjligt.

Tycker inte heller om att fota när jag har massa folk omkring mig då det känns som att alla stirrar men på en fotomässa så tror jag att man smälter in ganska bra oavsett hur stor glugg man har.

Det enda jag kan se i bild fyra är massa folk som flyr ifrån den där eos skylten med stort obehag i blicken precis som att dom har sett något riktigt otrevligt.

Och det är ju inte så konstigt att det är tomt utanför Nikons monter, alla går ju såklart in i den.

Dom som går från Eos skylten är dom som redan klämt på Canons prylar. Men du har nog rätt Tedh, man ser faktiskt två personer i Nikons monter... Men sen var det inte så många fler där, kanske när jag gått då...? ;):)

Jag lyckades slå mig fram och känna lite på en 6D, som ligger högt upp på önskelistan. Den är något större än min nuvarande men egentligen vill jag ha en ännu större modell då jag tycker att min är i minsta laget för mina händer. 5D är ju ännu större men tyvärr ännu dyrare också. Men jag får se hur prisläget ser ut när det blir dags, då har det säkert dykt upp ytterligare en ny modell... :)

Men jag tror att du tänker fel, det visar hur mycket faktiskt Stockholmarna begriper... :)

Kul.....Du kanske kan titta efter en begagnad 5D också när det är dags. Har du tur kanske du hittar ett ex som te x har varit reservhus eller nåt.

Ja vi får se, den dagen den sorgen. Eller glädjen... Det kommer i vilket fall att dröja, men drömma och fantisera går ju... :)

Absolut, det gör jag varje dag :)

Så trevligt att ni träffade varandra! Snart har alla bekantat sig med varandra på något sätt :)

En trevlig serie bilder från mässan med kul text! Synd att det var mindre saker att titta på i år, då känns det bra att jag inte åkte dit! Provade du de stora canonerna?

ÖÖÖÖhh...vad synd att jag skulle få just den frågan.... men nä, det var bl a dom som inte fanns i år... :ph34r:

Det var lite synd, men  många kameror från Canon fanns det. Men inte så jättemånga objektiv framme, då fick man nog gå fram och be dom plocka fram nåt i så fall. Men visst fanns det några att titta på...Men tornet med Canoner fanns inte i år. Tror att Nikon faktiskt hade det ( trots inga besökare :y15::P) men annars tror jag det var Sony som hade mest av den varan. Men över lag tycker jag att det var mindre såna saker i år, en hel del montrar för fotoresor och tidningsprenumerationer i vanlig ordning var det. Och utställningar, det upplevde jag också som att det var mer av i år, men minnet kanske sviker mig... Men nu tror jag att jag hoppar över nästa år, om ingen från forumet kommer, då måste jag kanske dit igen... ^_^

Kul att träffas Jens. :) Innan mässan var jag väldigt intresserad av Canon Pixma Pro-100 men efter ett besök i Canons monter där jag träffade en inte helt kunnig försäljare känns det som en Epson R3000 är mera aktuell. :blink: En rolig berättelse fick du till i alla fall. :)

Tack lillepv, och visst var det trevligt att ses! :)

Tråkigt med opålästa eller okunniga säljare. .. Jag frågade om färgen på ringarna på min Samyang 14mm 2.8 i Samyangs monter, men han hade ingen aning..

Tack lillepv, och visst var det trevligt att ses! :)

Tråkigt med opålästa eller okunniga säljare. .. Jag frågade om färgen på ringarna på min Samyang 14mm 2.8 i Samyangs monter, men han hade ingen aning..

Du skulle rekommenderat honom att titta in här för på denna sajt finns lösningen till det mesta :)