Jump to content

Recommended Posts

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Marie, din "totalmiss" tycker jag om! Gillas faktiskt även om den inte är skarp, blir istället en actionfylld bild tycker jag. Enda som är lite synd är att svartmesen framför sitter stilla - hade den också flaxat hade det ju varit en kalasjakt :o)Rolf: Suddmes, det var längesedan jag hörde det. Jo, sådana har jag i massor :o)

Det var ett tag sen jag såg Hacke nu, men idag kom han på snabbvisit.[attachment=1248]Hacke.jpg[/attachment]© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.Här var han en aning snabbare än min autofokus![attachment=1249]Hacke_2.jpg[/attachment]© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Även fasanen tittade förbi...[attachment=1250]IMG_6345.jpg[/attachment]© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.till Kolis stora förtret. Hon skrämmer bort dom flesta, men här är hon i rejält underläge.[attachment=1251]IMG_6336.jpg[/attachment]© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Ja du Tina' date=' vem vill inte ha en 300 f2.8 VR. Men du tar fina bilder trots att du inte äger en 300:a.:)[/quote']Tack Grolle, du gör mig glad :) Oj, oj så många fågelbilder det har trillat in här på kort tid. Jag tycker det är skoj att titta på allas era bilder :)

Även hos mig glimtade solen till en kort stund och då är man ju snabb ut. Till min glädje så kom Stjärtmesarna från ingenstans och var efter ett par minuter borta igen. Stjärtmesen tillhör en av mina favoritpippi bland småfåglarna. Det blir ju inte världens bästa foto när man tar vid deras matställe, men det går inte att vänta på att de sätter sig på något lämpligt ställe för det kan man ge sig sjutton på att de inte gör.[attachment=1252]stjrtmes.jpg[/attachment]

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn kunde det blivit ett kul perspektiv - men bra nu också!Tina: Jag vet faktiskt inte om jag sett stjärtmesen så fin någon gång (om jag nu sett den speciellt bra alls). Jäkla fin fågel. Avis! Bra fångat, och matplatsen är väl trots allt en ganska naturlig fotoplats - inte minst vid vintermatning. Sen kanske man kan önska bättre och finare bakgrunder osv - men jag gillar denna skarpt!

Tack för era kommentarer :) Jo, stackars Kolis, hon gör verkligen allt för att försvara sina brödbitar, men när Goliat kommer förbi vet hon inte riktigt hur hon ska bete sig. Hon brukar sitta ilsket i häcken bakom trädet och se sina godbitar försvinna. Tänk då när traktens alla fasaner är här på en gång, då lider hon kan jag lova.Eva, Hacke kommer och går, men han bor här i närheten. Vi har en gröngöling också :)Tina! Vilka underbart gulliga mesar. Jag tror aldrig jag har sett dom live.

Även hos mig glimtade solen till en kort stund och då är man ju snabb ut. Till min glädje så kom Stjärtmesarna från ingenstans och var efter ett par minuter borta igen. Stjärtmesen tillhör en av mina favoritpippi bland småfåglarna. Det blir ju inte världens bästa foto när man tar vid deras matställe' date=' men det går inte att vänta på att de sätter sig på något lämpligt ställe för det kan man ge sig sjutton på att de inte gör.[attachment=1252']stjrtmes.jpg[/attachment]
Jag tycker det blev en fin bild. Inte fel att ha lite miljö med på bilden.:)
Tack båda två för svaret! Googlade och såg att ni har rätt :) Ibland kör man verkligen fast. Fast jag hade gissat på en hona. Hanen såg ut att ha starkare orange färg på huvudet. Men säker är jag inte!
Du har helt rätt Monis! Jag satt just och talade med en vän i telefon om hanhundar och så blev det fel i all hast ;)