Eva Lind 167 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Marie, änder är så vackra! Och dina bilder också :)Mona, Gulsparven är underbar!Jag måste ha valt bra frön till mina fågelmatställen Mitt plommonträd är numera fullt av taljoxar och blåmesar. Kokosnötter var uppskattat. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Marie, And i motljus är sannerligen ett underskattat motiv. Klassiskt, vackert och i allt ett njutbart motiv.Eva, kanonbra actionbild på talgis som har svårt med balansen, det är väl inte så att du jäser kokosnötterna innan du med elakt flin hänger upp dom i trädet? Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Haha Rolf, det behövs inte. Dom är smått galna ändå, sitter inte stilla en sekund! Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Marie! Andbilder kan man inte få för mycket av. Väldigt vackra.Eva! Roligt med lite flaxbilder på småfåglarna! Kokosfett är bra Dom här är däremot inte välkomna att äta upp småfåglarnas mat [attachment=1022]Kajor.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved. Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Marie, visst är våra vanliga sjöfåglar fina Eva, kul bild på Talgoxen som försöker "gå in för landning" Mona, inte är det roligt när man hänger ut talgbollar och kajorna kommer och sätter i sig mängder av det som bjuds. Jag har inga kajor hos mig, men jag har Skator och dom är lika jobbiga. Mitt knep är att hänga in talgbollarna i en tät buske så att bara småfåglarna kommer åt dom. Fast det blir inte mycket till foton förstås Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Mona' date=' inte är det roligt när man hänger ut talgbollar och kajorna kommer och sätter i sig mängder av det som bjuds. Jag har inga kajor hos mig, men jag har Skator och dom är lika jobbiga. Mitt knep är att hänga in talgbollarna i en tät buske så att bara småfåglarna kommer åt dom. Fast det blir inte mycket till foton förstås [/quote']Som tur är så kommer dom inte så ofta, men nu när det är mycket snö är det väl svårt för dom också att skaffa mat. Dom är ju bara djur dom också, och hungriga, men trots det så knackar vi på fönstret så dom flyger iväg. Småfåglarna har det nog värre med maten. Vi matar varje dag på två ställen plus lite på marken så dom som inte flyger upp till matplatsen också får sin del. Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Marie, stackars fåglar, det är vinter och kallt.Mycket vackra bilder på änderna. :) Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Monis, snygga Kajor:) Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Monis' date=' snygga Kajor:)[/quote']Kajor är faktiskt vackra fåglar med sina glänsande fjädrar. Vet egentligen inte varför vi är såna motståndare till dem? Dom har en blick som tränger igenom det mesta. Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Monis, jag formligen älskar Kajor, och som du skriver, deras blick. Och dom behöver också mat i kylan. Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Domherrar är vackra fåglar, förra vintern hade jag tre äkta par med Domherrar. Den här är fotad idag.[attachment=1034]domherre.jpg[/attachment]Jag såg en Tofsmes idag, dom är söta men tyvärr blev det inget foto och i fredags såg jag Stjärtmesar som är en av alla mina favoriter bland småfåglarna. Dom är lite speciella, kommer från ingenstans 7-8 stycken. Yrar runt som bara den och är knappt stilla en sekund. Efter ett par minuter är dom borta lika fort som dom kom.Hacke såg jag ju idag också. Alla vill ha mat och det får dom .... Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart. Tina 1 Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tack Rolf, hoppas Domherren hittar till dina trakter också Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Jag har vid några tillfällen sett den men inte fått någon bild ännu. Den dagen blir en stor dag för mig! Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp. Tina 1 Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tack Grolle, så glad jag blir för dom orden Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Väldigt fin bild på domherren Tina. Du verkar kommit lite närmare än jag var mina. Inte ofta man ser dom, så visst är det något speciellt. Jag såg faktiskt en häromdagen vid våran matplats, men hann inte ta någon bild. Dom verkar väldigt skygga. Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tack Mona Lite försiktiga är dom nog. Dom är inte lika tuffa som Talgoxen och Blåmesen. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Jag höll ju helt på att glömma fågeltråden. Det går ju inte... :ohmy: Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Visst är dom fina koltrastarna. Deras beteende och hållning skiljer sig helt från de andra fåglarna. Du har fångat den tänkande kolisen väldigt fint. Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Här får Koltrasten besök av någon sorts sparv, men vad? [attachment]C:\fakepath\Sparv.jpg[/attachment]©2010 By Assar Nordfors. All rights reserved.Här ensamKoltrast_i.jpg[/attachment]©2010 By Assar Nordfors. All rights reserved.Vad skall jag välja, posera eller äta. Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Ooh Rolf, hittat en Kolis. Snyggt! Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Jag är osäker på vad det är för fågel på första fotot. Bra fotograferat i alla fall Det första fotot på Koltrasten där grankvisten finns är jättebra. Snäll är du också som "tar hand" om fåglarna du har runt om dig Självklart är den sista på Koltrasten också bra, det var bara det att det första på Koltrasten förmedlade en speciell stämning Hur bär ni er åt för att få så fina foton på Koltrastarna i snön? Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Härliga bilder på koltrasten. Den första bilden är en gulsparv, också väldigt fint fotad. Link to post Share on other sites
Martin 1083 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Monis snabbare än mig och jag hade inte heller rätt i min fundering, så det är bäst jag suddar ut den igen ) Link to post Share on other sites
Recommended Posts