Jump to content

Recommended Posts

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Marie, And i motljus är sannerligen ett underskattat motiv. Klassiskt, vackert och i allt ett njutbart motiv.Eva, kanonbra actionbild på talgis som har svårt med balansen, det är väl inte så att du jäser kokosnötterna innan du med elakt flin hänger upp dom i trädet?

Marie! Andbilder kan man inte få för mycket av. Väldigt vackra.Eva! Roligt med lite flaxbilder på småfåglarna! Kokosfett är bra :P Dom här är däremot inte välkomna att äta upp småfåglarnas mat :angry:[attachment=1022]Kajor.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Marie, visst är våra vanliga sjöfåglar fina :) Eva, kul bild på Talgoxen som försöker "gå in för landning" :) Mona, inte är det roligt när man hänger ut talgbollar och kajorna kommer och sätter i sig mängder av det som bjuds. Jag har inga kajor hos mig, men jag har Skator och dom är lika jobbiga. Mitt knep är att hänga in talgbollarna i en tät buske så att bara småfåglarna kommer åt dom. Fast det blir inte mycket till foton förstås :angry:

Mona' date=' inte är det roligt när man hänger ut talgbollar och kajorna kommer och sätter i sig mängder av det som bjuds. Jag har inga kajor hos mig, men jag har Skator och dom är lika jobbiga. Mitt knep är att hänga in talgbollarna i en tät buske så att bara småfåglarna kommer åt dom. Fast det blir inte mycket till foton förstås :angry:[/quote']Som tur är så kommer dom inte så ofta, men nu när det är mycket snö är det väl svårt för dom också att skaffa mat. Dom är ju bara djur dom också, och hungriga, men trots det så knackar vi på fönstret så dom flyger iväg. Småfåglarna har det nog värre med maten. Vi matar varje dag på två ställen plus lite på marken så dom som inte flyger upp till matplatsen också får sin del.

Domherrar är vackra fåglar, förra vintern hade jag tre äkta par med Domherrar. Den här är fotad idag.[attachment=1034]domherre.jpg[/attachment]Jag såg en Tofsmes idag, dom är söta men tyvärr blev det inget foto och i fredags såg jag Stjärtmesar som är en av alla mina favoriter bland småfåglarna. Dom är lite speciella, kommer från ingenstans 7-8 stycken. Yrar runt som bara den och är knappt stilla en sekund. Efter ett par minuter är dom borta lika fort som dom kom.Hacke såg jag ju idag också. Alla vill ha mat och det får dom ....

Väldigt fin bild på domherren Tina. Du verkar kommit lite närmare än jag var mina. Inte ofta man ser dom, så visst är det något speciellt. Jag såg faktiskt en häromdagen vid våran matplats, men hann inte ta någon bild. Dom verkar väldigt skygga.

• 2 weeks later...

Jag är osäker på vad det är för fågel på första fotot. Bra fotograferat i alla fall :) Det första fotot på Koltrasten där grankvisten finns är jättebra. Snäll är du också som "tar hand" om fåglarna du har runt om dig :) Självklart är den sista på Koltrasten också bra, det var bara det att det första på Koltrasten förmedlade en speciell stämning B) Hur bär ni er åt för att få så fina foton på Koltrastarna i snön?