Jump to content

Recommended Posts

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Ha ha Marie, nu är ju inte jag någon gammal scout och därför inte alltid redo, men jag vet ju att dom finns i området och troligen kommer tillbaka, så jag gör mitt bästa ;) Det roliga var att dom var så många. Vanligtvis brukar det vara två, max tre.

Koltrasten mer eller mindre bor under matbordet. Den bänkar sig långt innan det blir ljust för att vara säker på att vara först :) Här verkar den frysa om fötterna eller så är det en ny dans :laugh:[attachment=947]Kolis.jpg[/attachment]© By Mona Nilsson. All rights reserved.

Jo Tina, jag bor i Göteborg fast inte inne i centrum. Här finns lite landsbygd kvar även om åkrarna blir mindre och mindre. Fasaner har vi gott om, men man ser dom mest på vintern när dom drar sig till småfåglarnas matställen.

Även i Malmö (kanske inte i centralaste delarna men inte alltför långt ut på utkanterna heller) har vi ganska gott om fasaner. Fasanen är väl en ganska typisk fält/åkerfågel och inte så mycket skogsfågel så det kanske är en anledning. Eller så gömmer den sig för bra i skogen :o)

Mona, jag har förstått att du har en naturtomt på grund av andra foton du har lagt in här på forumet ;) marnyman, kul att ni har fasaner i utkanten av Malmö också :) Jag vet inte hur stor betydelse det har att jag bor i "skogen". Men för x antal år sedan då fanns det fasaner här och man såg dom ganska ofta, men aldrig numera :(

Idag har jag gjort en ny upptäckt! När bilden på gulsparven kom upp i datorn fick jag se att underdelen på näbben inte är lik andra fåglars näbb, iaf inte vad jag har sett. Kanterna på näbben går inåt. Verkligen smart när dom ska skala frön.[attachment=1013]Gulsparv_2010-12-06.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.