Eva Lind 167 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 En liten mes stannade till för lite förmiddagsfika Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 För att vara en blåmes så ser den inte så mesig ut :woohoo: :woohoo: Och vilket fint fikahus den har sen. Gulligt Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Jättefin bild på lilla Blåmesen, ett julkort. Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Jättefin bild på lilla Blåmesen' date=' ett julkort.[/quote']Tack Rolf :)Han är ovanligt orädd den här lilla rackaren [attachment=910]blames10.jpg[/attachment] Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Nötväckorna har också hittat till mitt lilla "fröhus" Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Äppelträdet var fullt av Björktrastar men dom höll sig inne i grenverket, utom vid några tillfällen då någon behagade landa en kort sekund på staketet.© 2010 By Rolf Lillfors Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Tina' date=' jag ska se om jag kan fånga en gråsparv åt dig! Här finns massor. Rödhaken är min absoluta favorit, så jag vet inte om jag vill vara utan den. Men du kan få låna den för fotografering [/quote']Jag har totalt missat ditt inlägg Mona. Jag tar gärna 2 Gråsparvar, en hona och en hane så kanske jag får flera sen per automatik så att säga Okej, jag lånar Rödhaken en vecka eller två Link to post Share on other sites
Tina 25 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Eva, så fina bilder på Blåmesen, jag tycker dom är så söta dom små liven. Nötväckan springer ju som en tok uppåt och nedåt på trädstammen och är svårare att fånga, men här har du lyckats Rolf, fin bild på Björktrasten Här har jag inte sett några på ett par månader. Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Vilka jättefina bilder på småfåglarna ni visar. Här har vi några gånger nu haft besök av ett par domherrar. Dom blandar sig aldrig med de andra fåglarna utan sitter nästan alltid på samma ställe för sig själva i syrenhäcken och äter av den. Jag hoppas de vågar sig lite närmare en dag så jag får en bättre närbild.[attachment=913]Domherrar.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved. Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Tack Tina. Eftersom jag har katter så har jag inte matat småfåglarna förut. Men kissarna behöver ju bara gå 10 meter till grannen för att ha dukat smörgåsbord... Så i år har jag laddat med frön Och det är jättekul!! Blåmesar och talgoxar har jag i massor :)Björktrasten har så stöddig utstrålning som bara en björktrast kan ha Rolf Dina fågelbilder är alltid fantastiskt roliga att titta på :)Mona - Dina domherrar är jag lite avundsjuk på. Jag har ett par som tittar förbi ibland men jag hinner aldrig med dom... Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Mona - Dina domherrar är jag lite avundsjuk på. Jag har ett par som tittar förbi ibland men jag hinner aldrig med dom...Det är inte ofta vi ser domherrar här, så det är extra roligt när de kommer Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Rolf, ändrar björktrasten täckning på vintern? Tycker den ser lite annorlunda ut mot vad den gör på sommaren. Canonfin bild där trasten har en härlig uppsyn. Trastar är tuffa små rackare. En av mina favvosar. Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Tycker den ser ungefär lika dan ut som den alltid gör. Kanske ser ut så iom. att allt runtomkring har helt andra färger än på sommaren? Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Du har rätt! Det är bilden som lurar mig, jag har inte tänkt på att den är så vit på bröstet. Link to post Share on other sites
Marie Gillander 9 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Fina och färggranna fåglar ni visar upp :) Själv har jag bara gråvita fåglar i sökaren just nu [attachment=927]Svan3.jpg[/attachment] Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Så fantastiskt vacker fågel Marie. Jag gillar att bakgrunden helt är ur fokus. Den skulle göra sig i stort format på väggen! Link to post Share on other sites
DesK 25 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Mamma mia vilka fina bilder! :laugh: Förr eller senare kanske också lilla jag törs försöka fota dessa farliga och läskiga individer... Jag har ju numera en "stor" kamera att gömma mig bakom... Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Otroligt fin bild på svanen, upp på väggen med den, försök även få med den på det prestigefyllda 1x.com Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 En ögonblicksbild från mitt köksfönster. Ingen märkvärdig bild, men när fasanerna kommer gående på vägen är just det något märkvärdigt i sig. Idag kom det dessutom hela 6 honor spatserande på jakt efter mat. Tyvärr fick jag ingen bild på alla tillsammans. Nu kom dom dessvärre inte så långt som till vårat matställe innan en hysterisk fasanhanne kom springande i full fart och samlade in sina honor, som tydligen var på rymmen.[attachment=933]3 fasanhonor.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved. Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Hmm... Mona det känns som du får bjuda mig på kaffe och hembakat till helgen ... Fototur i din trädgård till helgen. Fasanerna här är så skygga så dom ser man nästan aldrig. Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Du är välkommen! Hoppas inte T-x har ätit upp alla lussebullar och pepparkakor tills dess. Han är grym på att nalla i burken Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Du är välkommen! Hoppas inte T-x har ätit upp alla lussebullar och pepparkakor tills dess. Han är grym på att nalla i burken Hahahahah... Ja eller hur? Det är givetvis T-X som snattar pepparkakor och lussebullar. Inte Mona inte, näääääää då..... :rulle: :rulle: :rulle: Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Du är välkommen! Hoppas inte T-x har ätit upp alla lussebullar och pepparkakor tills dess. Han är grym på att nalla i burken Hahahahah... Ja eller hur? Det är givetvis T-X som snattar pepparkakor och lussebullar. Inte Mona inte' date=' näääääää då..... :rulle: :rulle: :rulle:[/quote']Absolut inte! Här finns två nallare till, you know Link to post Share on other sites
Rolf 1885 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Nää... Finns det inte! Dom gör inte så, det vet jag. Link to post Share on other sites
Martin 1075 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Highkeyswan! Coolt. Ja, vad skall man säga om denna svanunge... perfekt komp, ljus och allt. Även posen och vingsträcket. Har du dresserat den?! ) Link to post Share on other sites
Recommended Posts