Jump to content

Recommended Posts

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Tina' date=' jag ska se om jag kan fånga en gråsparv åt dig! Här finns massor. Rödhaken är min absoluta favorit, så jag vet inte om jag vill vara utan den. Men du kan få låna den för fotografering :P[/quote']Jag har totalt missat ditt inlägg Mona. Jag tar gärna 2 Gråsparvar, en hona och en hane så kanske jag får flera sen per automatik så att säga :P Okej, jag lånar Rödhaken en vecka eller två ;)

Eva, så fina bilder på Blåmesen, jag tycker dom är så söta dom små liven. Nötväckan springer ju som en tok uppåt och nedåt på trädstammen och är svårare att fånga, men här har du lyckats :) Rolf, fin bild på Björktrasten :) Här har jag inte sett några på ett par månader.

Vilka jättefina bilder på småfåglarna ni visar. Här har vi några gånger nu haft besök av ett par domherrar. Dom blandar sig aldrig med de andra fåglarna utan sitter nästan alltid på samma ställe för sig själva i syrenhäcken och äter av den. Jag hoppas de vågar sig lite närmare en dag så jag får en bättre närbild.[attachment=913]Domherrar.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Tack Tina. Eftersom jag har katter så har jag inte matat småfåglarna förut. Men kissarna behöver ju bara gå 10 meter till grannen för att ha dukat smörgåsbord... Så i år har jag laddat med frön :) Och det är jättekul!! Blåmesar och talgoxar har jag i massor :)Björktrasten har så stöddig utstrålning som bara en björktrast kan ha Rolf :) Dina fågelbilder är alltid fantastiskt roliga att titta på :)Mona - Dina domherrar är jag lite avundsjuk på. Jag har ett par som tittar förbi ibland men jag hinner aldrig med dom...

En ögonblicksbild från mitt köksfönster. Ingen märkvärdig bild, men när fasanerna kommer gående på vägen är just det något märkvärdigt i sig. Idag kom det dessutom hela 6 honor spatserande på jakt efter mat. Tyvärr fick jag ingen bild på alla tillsammans. Nu kom dom dessvärre inte så långt som till vårat matställe innan en hysterisk fasanhanne kom springande i full fart och samlade in sina honor, som tydligen var på rymmen.[attachment=933]3 fasanhonor.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Du är välkommen! Hoppas inte T-x har ätit upp alla lussebullar och pepparkakor tills dess. Han är grym på att nalla i burken ;)
Hahahahah... Ja eller hur? Det är givetvis T-X som snattar pepparkakor och lussebullar. Inte Mona inte, näääääää då..... :rulle: :rulle: :rulle:
Du är välkommen! Hoppas inte T-x har ätit upp alla lussebullar och pepparkakor tills dess. Han är grym på att nalla i burken ;)
Hahahahah... Ja eller hur? Det är givetvis T-X som snattar pepparkakor och lussebullar. Inte Mona inte' date=' näääääää då..... :rulle: :rulle: :rulle:[/quote']Absolut inte! Här finns två nallare till, you know :angry: