Jump to content

Recommended Posts

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Undrar om vi var ute vid samma tid??Faktum är att jag har en snarlika :) Det var en regnig' date=' blåsig och enbart trist. Tror sädesärlan tyckte lika ;)[/quote']Ja, det var lustigt Marie, så snarlika dom är både med bakgrunden, stenen och regnet! Väldigt fin ärla du fångat :)

Roligt med den här fågeltråden! Den här trädkryparen har blivit en flitig besökare vid fågelbordet, men han har fasligt bråttom och tar bara ett frö i taget, sen flyger han iväg.[attachment=827]Trdkrypare.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Mona' date=' din bild på Nötväckan är också fin. Dom är svåra att fånga på bild för dom far fram snabbt som attan , tar ett frö och ger sig lika snabbt av igen :)[/quote']Va? Är det en nötväcka??! Här går sambon och säger att det är en trädkrypare :unsure: Jag som trodde han var fågelkunnig :ohmy:

Det här är iaf våran kära rödhake :kiss: Idag var han på alerten och tydligen på dåligt humör. Han jagade bort alla som inte brukar vara vid matbordet, eller rättare sagt under bordet, för han äter bara fröna som ramlar ner på marken. Han är en riktig tuffing och min absoluta favorit.[attachment=836]IMG_2371_2_2010-11-17.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Tack Grolle det var snällt sagt :) Det är roligt men väldigt svårt att fota fåglar. Man ska ha en väldig tur om man lyckas, iaf jag. I Rolfs klass kommer jag dock aldrig, det är ett helt annat skimmer över hans bilder. Vete katten hur han får till det :unsure: Jag ska också säga att jag är lat och har tagit bilderna genom fönsterrutan. Har inte hunnit bygga gömmet ännu.

Marie! Vilken sötnos! Och vilken posé! Den går inte av för hackor. Snyggt :PJag ska prova med eltejpen så får ni se att det inte hjälper :angry: Jag har ett problem, och det är att det blir inte större bländare än 5,6 med konverten, och en sån här grå dag blir det dassiga och mörka bilder. Försökte just på en hackspett, det blev inget vidare :(

300 med konverter tar dig ännu närmare, det räcker med 1,4X konverter så där förlorar man bara ett bländarsteg. Mitt nästa tele blir en Nikkor 500 f/4 sedan får det vara bra med telen. Funderade ett tag på Nikkor 400 f/2,8 men den väger som en 500 och ger inte så mycket mer brännvidd. En 500 däremot gör markant skillnad. Ett alternativ är givetvis 600'an men jag envisas ju med att handhålla allting och då går 600'an bort.En serie ljusstarka gluggar i spannet 24 till 85 mm står på önskelistan också, får se vilka det blir och framförallt när det blir! :unsure:

Det finns ju massor av lösningar, och hade jag börjat spara och samla när jag var 18 hade jag kanske varit där nu. Börjar jag nu kanske jag kan vara där till 80-årsdagen, men då tror jag inte jag har så stor glädje av dem ;) Eller så vinner man på Lotto, men det verkar också vara en utopi :unsure: (Speciellt när man sällan spelar på Lotto :woohoo: )

Idag kom Hacke Hackspett på en verklig snabbvisit, och jag var inte förberedd, men jag slängde mig iaf på avtryckaren ifall jag skulle ha tur och få en bra bild. Det fick jag nu inte i det grådassiga vädret, men vill ändå visa er det fina besöket.[attachment=841]Hackspett.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.