Jump to content

Recommended Posts

Länge sedan jag postade någon bild men det beror på jobbet. Nu fick jag äntligen en helt ledig helg och passade på att ta ut kameran på en tur. För ovanlighetens skull blev motivet... :P [attachment=1507]002_5417.jpg[/attachment]©2011 By Rolf Lillfors. All rights reserved.

• Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mycket fin bild på en stilig pippi. Jag har ännu inte haft den äran att få hans porträtt. Hoppas den dagen kommer snart.

Tina, vilken härlig bild på Domherren, fina färger bra komp.

Mona: Gillar flaxbilden på Hacke! Och kalasbilder på fasanerna. Lite synd du inte stod en dm till vänster på andra bilden, så att man fick "titt-ut"-effekten på fasanen. I förhållande till kolisstoryn

Posted Images

Tack Tina och Grolle. Ja bilden blev hyfsad. Kommer hem med närmare 400 bilder och inte ens 10 blev ok, ingen är jag väl 100% nöjd med. Ljuset var perfekt, mulet så det kan jag inte skylla på.Vette tusan vad jag hade i huvudet idag men inte var det fotografering i alla fall. :unsure: Det blev ett par till jag vågar sätta mitt signum på utan att skämmas, men bättre har jag presterat. lägger upp dom så fort jag redigerat klart dom.

Dessa tre kan nog funka tror jag. Jag får ta revansch i morgon om det går, eller nästa helg.1. [attachment=1508]002_5481.jpg[/attachment]©2011 By Rolf Lillfors. All rights reserved.2.[attachment=1509]002_5497.jpg[/attachment]©2011 By Rolf Lillfors. All rights reserved.3. Åsså en svartvit måste vi ju ha med.[attachment=1510]002_5470.jpg[/attachment]©2011 By Rolf Lillfors. All rights reserved.

Det blir en fin och djup svärta i dina bilder. Gillas mycket av mig :)
Den djupa svärtan är enkel. Jag tar den svarta färgen från min själ! :P :P
Haha! Dagens garv! Ja, självkännedom är ju bra att ha! Tänk om alla kunde känt sig själv lika bra :o)

Igår när jag var ute för att se om det fanns någon pippi som ville bli fotad så kommer min favoritpippi Stjärtmesen. Naturligtvis sätter den sig så att jag får rätt mycket motljus. Fick göra om den till svart/vit. Tyvärr så får man ju inte den där glimten i ögat ... [attachment=1551]stjrtmes sv.jpg[/attachment]

Tack Mona och Rolf :) Ja, inte är det nödvändigt att alla fåglar måste vara i färg.Alla vill inte vara med på bild och försöker gömma sig bakom kvistar och grenar, som den här Nötväckan :laugh: [attachment=1557]ntvcka.jpg[/attachment]

• 1 month later...

Tofsvipan (?) såg jag första gången i fjol när honan "rastade" sina ungar på grannens ladugårdsbacke. Det gick inte att komma nära för hon har ett riktigt humör. Jag såg henne gå till attack mot byns monster-katt, och hon vann... Nu är den tillbaka! Hoppas att den boar här igen :)

post-83-13454967689914_thumb.jpg

Tidigare i veckan när det var fint väder fick jag en stund över då jag kunde gå ut. Då kom ett par av mina kära Stjärtmesar. Det blev ett par bilder och till min förvåning såg jag att den ene var ringmärkt. Jag hade faktiskt inte en susning om att man ringmärkte småfåglar. Fast nu har jag förstått att det är så. På den här bilden syns det dock inte att den är ringmärkt. [attachment=2145]stjrtmes 1.JPG[/attachment]