Jump to content

Misslyckade bilder

Recommended Posts

Den här tråden kan jag fylla helt själv om det behövs. Det finns inte ett rätt i den här bilden. Dessutom ser det ut som om den stackars Nötväckan är huvudlös. Men vem vet, den kanske tänkte: där kommer den där "tossan" med kameran igen, bäst att gömma "ansiktet" :laugh: :laugh: [attachment=787]kassera.jpg[/attachment]

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Givetvis har jag som erfaren fotograf järnkoll på exponeringen? Ja, men inte på mätmetoden som här var ställd på spotmätning och riktad mot Monas mörka jacka, givetvis var exponeringskompensationen inställd på +1EV eftersom jag ämnade fota mörka fåglar mot ljus snö. :woohoo: :woohoo: Skall jag lämna den till Crimson för en stor tavla och ge Mona i present när hon fyller 29?[attachment=1221]002_4792.jpg[/attachment]

Det låter som en bra idé!Bidrar väl också med en här då, det var meningen att försöka porträttera en fasanhöna som gick den ensamma vägen, som kontrast till de två fasantuppar (se annan bild) som sökte föda på det snötäckta karga fältet. Men fokus hamnade lite galet...

post-74-13454965179806_thumb.jpg