Jump to content
Jens Nilsson

Lite länkar om lagar mm

Recommended Posts

Jag håller med dig Cope, inte är det lätt att förstå allt detta... Min tanke var att samla lite såna här länkar och artiklar på ett ställe så man kan "lätt" leta reda svar om man nån gång behöver... :)

Tror inte att du är trögare än nån annan, i alla fall inte trögare än mig... ;):)

Mona: Gällande byggnader är det BLF.s tolkning, och det står också i materialet från Skolverket att frågan är omdiskuterad. Så jag skulle nog inte säga att det INTE är tillåtet. Som sagt, har svårt att se vem som skulle göra en tvist av det om man lade upp ett streetphoto...

Lägger till ytterligare en artikel från fotosidan, där en jurist "klargör" lite om vad som gäller:

http://www.fotosidan.se/cldoc/har-du-tillstand-att-publicera-dina.htm

Det var tydligen hennes sista artikel som jag förstod det, får se om någon annan fortsätter eller inte. Jag tycker att det varit intressant att läsa i alla fall...

Det finns tydligen hur mycket som helst att tänka på. Problemet är att jag inte minns ett dugg :D

Samma här, hittade en massa saker i denna tråd som jag tydligen själv lagt upp men ändå kom som en nyhet... :lol:

Att lägga länkarna i första inlägget är bra! Då blir dom lätta att hitta. Man kan naturligtvis lägga dem i sista OCKSÅ för att ha något att referera till i en diskussion :)

Men hur löser man det rent praktiskt och tekniskt att lägga dom i sista inlägget? Då måste man väl kopiera och lägga in dom varje gång man ev skriver i denna tråd, även om det inte händer särskilt ofta visserligen...?

Nu missförstod du nog, eller så var jag otydlig! Jag menar att varje gång man vill lägga in en ny länk så gör man det i första inlägget, sen är det ju bra om man skriver ett nytt inlägg med länken för att man ska se att den finns :)

Nämen det är ju klart Jens! Tänkte inte på det  :blink:  :D  Det är ju bara jag och andra admins som kan! Vi glömmer alltihop. Jag eller Conny kan lägga in länkarna i första inlägget om det skulle behövas :)

Nu har jag lagt in din senaste länk i första inlägget! Men just i den här tråden kan du lägga in länkar där själv  :y15:

La till en länk i första inlägget i dag som en liten lathund i fall man nu är intresserad. Vad man kan svara om någon säger att man inte får fota... Går att skriva ut som en pdf om man vill visa svart på vitt... :)

Edit: Det blev två länkar... ^_^