Jump to content

Recommended Posts

Från gårdagens kvällsfoto under Älvsborgsbron kommer här ett par bilder till :)

1.

post-821-0-58520500-1412969730_thumb.jpg

2. Mitt i en lång exponering kommer kryssaren Aida!

post-821-0-30642700-1412969764_thumb.jpg

För att få bilderna från denna kväll samlade i samma tråd så kommer här gårdagens Dagens!

3.

post-821-0-91273600-1412969836_thumb.jpg

Jag tog några bilder till en panorama också, men de har jag inte hunnit sätta ihop än. Tror inte det blev så bra faktiskt med det skeva perspektivet som blev. Får återkomma med den.

Hej Mona hvordan får du den gode effekt...? Hvad har du stillet dit kamera på ? blænde og lukke tid og iso ?  ;)  Synes de blev rigtig gode med utrolig god stemning vh Sus

MmmMMmmMMm :wub: :wub: :wub: :wub:

Det var inte dumt att få komma hem och mösta av detta. Underbara bilder där 1 och 3 blir mina favoriter.

Tanken på filter slog mig men jag antar att du inte hade några då gluggen är så pass vidvinklig. Stämmer min teori? :)

Den gluggen ska du alltid ha med dig i ryggan hädanefter :wub:

Och nu slog det mig att jag glömde titta på den vid Ramhultafallet :(

Tack så mycket allihopa! Roligt att ni tycker mina första seriösa bilder med Sammy blev bra :)

Hej Mona hvordan får du den gode effekt...? Hvad har du stillet dit kamera på ? blænde og lukke tid og iso ?  ;)  Synes de blev rigtig gode med utrolig god stemning vh Sus

Effekten är av lång slutartid. Har haft f/8, ISO 100 och stativ. Bild 1 = 64 sekunder, bild 2 = 30 sek, bild 3 = 82 sek. Redigerad i LR och Photoshop. Glad att du gillade dem!

MmmMMmmMMm :wub: :wub: :wub: :wub:

Det var inte dumt att få komma hem och mösta av detta. Underbara bilder där 1 och 3 blir mina favoriter.

Tanken på filter slog mig men jag antar att du inte hade några då gluggen är så pass vidvinklig. Stämmer min teori? :)

Den gluggen ska du alltid ha med dig i ryggan hädanefter :wub:

Och nu slog det mig att jag glömde titta på den vid Ramhultafallet :(

Inga filter, vet inte ens om det finns. Du är inte ensam om att glömma idag, jag hade med boken om LEE filtren som jag lovat visa dig. Den låg i bagaget :y1:

Tack så mycket allihopa! Roligt att ni tycker mina första seriösa bilder med Sammy blev bra :)

Effekten är av lång slutartid. Har haft f/8, ISO 100 och stativ. Bild 1 = 64 sekunder, bild 2 = 30 sek, bild 3 = 82 sek. Redigerad i LR och Photoshop. Glad att du gillade dem!

Inga filter, vet inte ens om det finns. Du är inte ensam om att glömma idag, jag hade med boken om LEE filtren som jag lovat visa dig. Den låg i bagaget :y1:

Typiskt....men jag tror chansen är rätt stor att vi träffas igen. Då får Sammy och filterboken stå i fokus :)

Fina bilder Mona! 3:an gillar jag bäst. :)

Tack så mycket :)

Riktigt läckra bilder Mona!!

Gillar nog trean bäst men dom andra är också mycket bra! :wub:

Tack, roligt att höra :)

Typiskt....men jag tror chansen är rätt stor att vi träffas igen. Då får Sammy och filterboken stå i fokus :)

Ja, det var synd, men det går fler tåg! Nästa gång får vi ha huvudet med oss :D