Jump to content
Jens Nilsson

Ta vid där min bild slutar

Recommended Posts

Ja då kör vi i gång då med denna fotolek, det är ingen direkt tävling men kanske kan vara kul ändå, Såg ju som bekant en liknande på Fotosidan och den tråden startades för fyra år sen och är aktiv ännu. Å andra sidan är dom väl fler där också... :y15:

Jag tänkte mig följande regler:

Bilden ska vara tagen efter att senaste bild är publicerad, och man får använda mobilen eller vilken kamera som helst. Det är innehållet som räknas.

Jag startar med en bild och ger den ett namn. Fotar jag en apa t ex, så behöver den inte heta "Apa", utan framgår det väldigt tydligt att den ligger och sover skönt så kan den även heta "Avslappnad", eller "Sovande" eller liknande. Lite utrymme för fri tolkning alltså. Men det måste framgå tydligt, man måste förstå rubriken när man ser innehållet i bilden.

Sen gäller det att fota något och namnge bilden med något som börjar med den bokstav som föregående bilds namn slutar med, t ex om jag tar apan som exempel och kallar den för "Avslappnad", så måste nästa bild ha ett motiv som börjar med bokstaven D. Då kan det vara allt ifrån en Dator till en fågel som dyker, och den kan då namnges som "Dyker" eller "Dykande" Som exempel.

Denna lek har inget slutdatum, den fortgår tills forumet inte existerar, ebbar det ut till inget så blir det så, vill nån ta upp det igen om fem år så är det bara att göra det.

Skulle man missa en bokstav och lägga upp nåt galet så gör det inget, den som upptäcker felet fortsätter då igen från senast korrekta bild.

Om man mot förmodan laddar upp en bild i samma ögonblick som någon annan så räknas bilden som hamnar överst för enkelhetens skull.

Ungefär så tänkte jag, och jag visar här hur jag menar:

Om jag t ex börjar med denna så kanske jag namnger den för motljus:

"Motljus"

post-1074-0-80328600-1408111915_thumb.jpg

Då kanske någon lägger in en sån här bild:

S som i "Startklar"

post-1074-0-86697200-1408111917_thumb.jpg

Och då ska naturligtvis nästa börja på R.

Det blev mycket text, men det är egentligen ganska enkelt. Vid oklarheter är det bara att fråga... :)

Oj vad ni var snabba! Jag som fick en bra bild på första  N :13::thumbsup:

Bra jobbat killar :14:

Ja här gäller det att hänga med i svängarna!! :P

Så gullig kanin sanne! Fin bild :) Är hon rädd för kameran eftersom hon har vikt öronen bakåt?

:D Kan se at middagen er reddet her ...lidt for komisk...men ja hvorfor ikke...så skal vi igang med at finde noget med i kan jeg forstå... :rolleyes:

Ibland får man tänka till några dagar! Fast det retar mig att den saknar en sträng...

Jag kanske inte skulle sagt nåt.. :rolleyes: 

Den här gitarren har min dotter ärvt av min moster som i sin tur hade fått den av en släkting, så den är rätt gammal. Ingen använder den idag, men kul att ha en liten släktklenod :)

Ja såna saker är lite speciella, lite kul att ha!:)

Och du behöver inte vara orolig, bilden är godkänd i vilket fall, det är ju ändå ett instrument ;)