Jump to content
Mona

Påskutflykt med Cope! Uppdaterad...

Recommended Posts

Som ni kanske såg i Connys tråd "Cope i Götet", så gjorde han och jag en liten miniutflykt på påskaftonskvällen! Tyvärr kom vi väl lite för sent för att hinna med att fota allt vi ville denna fantastiskt vackra kväll, men ett par bilder blev det i alla fall. Conny fick kanske fler :) Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen för gemensamma utflykter inkl fler bilder :)

1. Här hade jag önskat en lite längre brännvidd för att isolera trädet, men det hade jag tyvärr inte med mig. Funkar kanske ändå!

post-821-0-84401600-1398165150_thumb.jpg

2. Den gamla bryggan! Det var ju påskafton, och plötsligt blev det lite raketuppskjutning precis under den långa exponeringen!

post-821-0-60477500-1398165342_thumb.jpg

3. Försökte mig på en stjärnbild också, men det blev väl inte så hellyckat. Trots att det var rejält mörkt så kom ändå det omkringliggande stadsljuset fram. Det röda klotet är en raket...

post-821-0-99859700-1398165581_thumb.jpg

Uppdaterar med ett par bilder till som jag glömde....

4. Vi var inte ensamma...

post-821-0-15778900-1398200414_thumb.jpg

5. Vad för slags hjul är detta?

post-821-0-33295600-1398200450_thumb.jpg

Underbart vackra  allihop.. :wub:  Jag undanber mig att välja favorit, det går bara inte, det är ju helt olika karaktär på bilderna men jag tycker dom förtjänar bästa plats allihopa! :) Vilken tur får man väl säga att dom sköt raketer vid det tillfället, det förhöjde bildupplevelsen tycker jag, det blev lite annorlunda. Stjärnorna fick du riktigt skarpa och fina, och... jag saknar ord. Bländande snyggt! :wub:  :)

Tack så hjärtligt Jens :) Ja, det var lite kul att raketerna kom med!

Nu kom jag på att jag glömt en bild.... Den kommer senare ;)

Det finns bara en sak att säga Mona... WOW!!

Särskilt trean, den får ett dubbel WOW!

Skall kolla närmare när jag sitter vid datorn i kväll.

Tack så mycket allihop :) Roligt att höra att trean gick hem, den slängde jag med mest som en liten bonus.. Hade svårt att ställa skärpan där i mörkret. Men visst var det lyckat att raketen skulle skjutas upp precis då :P

Underbart Mona. Alla förtjänar att dela på förstaplatsen. Detta kan jag inte matcha på något sätt i världen......Mina bryggbilder är nog inte mkt att ha då vi som du sa inte hann med allt. Vid nästa besök i Gbg kommer jag befinna mig vid bryggan i god tid :)

Tackar så mycket Conny :) Jag är inte alls säker på att mina bryggbilder är bättre än dina! Det var egentligen bara denna som blev nåt att visa upp. Nästa gång är vi där tidigare så vi hinner fota lite av varje :)

Jodå, jag har ingen chans. Det var för mörkt när vi kom dit. Men det är inga ledsamheter för det. Det löser vi vid nästa tillfälle :)

Och dom två är i samma klass som dom första, dvs superba! :) Jag ändrar mig nu till att välja bild nummer 4 som favorit, fiskaren gjorde en hel del för den bilden. Hur du alltid lyckas fånga en fiskare eller nåt annat oförutsett i dina bilder är en gåta för mig.. Men tur eller skicklighet, eller en kombination må så vara, bilderna är fantastiska! :)

Och det där hjulet är lite mysko... :confused0006:

Tack Jens! Att jag lyckas få med en och annan fiskare är nog mer tur än skicklighet! I vattnen runtomkring där jag bor fiskas det mycket laxöring den här tiden. Det är ganska långgrunt också, och många står ute i vattnet. Om jag inte är ute och seglar så är laxpremiären runt 1 april.

Hjulet är mysko, men mina funderingar är att det kanske använts på åkrarna runtomkring för längesedan. Får nog forska lite i det, för jag är nyfiken :)

Jag har nu uppdaterat med 2 bilder till i första inlägget!

Ojojoj......Fiskaren säger jag bara :wub:  :wub: :wub:  :wub:  :wub:  :wub:  

Jag inser att jag gjorde fel som valde bort honom från motivet :(

Blir också nyfiken, hoppas du hittar ett svar. Då får du meddela oss. . ;):)

Det gör jag!

Ojojoj......Fiskaren säger jag bara :wub:  :wub: :wub:  :wub:  :wub:  :wub:  

Jag inser att jag gjorde fel som valde bort honom från motivet :(

Tack tack! Jag tycker själv den blev rätt lyckad. Synd att du valde bort honom :(  Du kanske kan terja honom från mig! Här skulle det varit en gladgubbe... Men...

post-821-0-08243700-1398284773_thumb.jpg

Det gör jag!

Tack tack! Jag tycker själv den blev rätt lyckad. Synd att du valde bort honom :(  Du kanske kan terja honom från mig! Här skulle det varit en gladgubbe... Men...

attachicon.gifNamnlöst-1.jpg

Hehe, Terja är inte min stora paradgren. Det blir liksom inte bra :)

Idag såg jag en bild på tv på en bonde från Nordkorea, och han hade en gammal vagn med ett liknande hjul som jag och Conny fotograferade. Piggarna var kanske inte så stor, det var svårt att se på bilden, men kanske stämmer min teori om att det användes i jordbruket här för längesedan.