Jump to content

Recommended Posts

Kände lite prestationsångest när jag såg Copes och Tedhs fantastiska HDR:er, så när himlen såg lovande ut för lite dramatik i solnedgången så jag tog en sväng till havet. Hade hoppats lite rödare himmel, men den ville inte infinna sig, så det blev så här i stället!

Tre hopslagna exponeringar.

post-821-0-80147700-1396980081_thumb.jpg

Och det där blev väl hur vackert som helst! :) Skönt ljus och snygga färger.

Gillar kompet och det var kul att du tog den i stående format. Det var lite annorlunda i den här typen av bilder. Kanoners! :)

Blev ju bra det där :)

Föredrar för det mesta liggande bilder men det finns alltid undantag och det här är ett, jättebra komp :)

Tack killar! Det var riktigt roligt att göra HDR igen. Trodde när jag såg RAW bilderna att det aldrig skulle bli något, men konstigt nog blev det en massa färg :)

Jag gillar både stående och liggande format, det är bara motivet som avgör när det ena passar bättre än det andra.

Varför gå med strömmen när man kan gå mot?! Finns inte ett enda Ikeavaruhus som har pilarna i golvet åt rätt håll. Alla går åt fel håll, utom jag :lol:

Snyggt spakat Mona och jag gillar också att den är i stående format :wub:  :wub:

Känner du att du behöver mer färg så kan jag varmt rekommendera Color Efex 4. Det gör underverk för bilden :)

Tack Conny! Glad jag blir att du gillar den :)

CE4 är superbra program, men jag känner mig rätt nöjd med färgerna här :)

Varför gå med strömmen när man kan gå mot?! Finns inte ett enda Ikeavaruhus som har pilarna i golvet åt rätt håll. Alla går åt fel håll, utom jag :lol:

Ikeas varuhus, och nu har jag visserligen bara varit inne i det som ligger i Kungens kurva, men det måste ju vara världens mest svårnavigerade varuhus. Pilar eller icke pilar, man går runt runt och runt igen och lite upp eller lite ner, blir fel hur man än gör.. :unsure:

Snyggt komp och fint ljus med härliga färger.

Har kanske nämnt tidigare att jag är måttligt förtjust i tonemapade HDR-bilder men denna tycker jag är snygg. :)  

Tack Jens, Odie och Hellman :) Roligt att ni gillade denna, särskilt roligt är det när HDR negativa(!) gillar HDR! Då känns det som man nått fram :)